شناسه خبر:16337
1398/10/24 09:48:19

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی ایران، گفت: استفاده از مزیت‌های مرزی استان مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی به تلاش‌های انجام‌شده برای استفاده از مزیت‌های مرزی در استان اشاره و اظهار کرد: استفاده از مزیت‌های مرزی مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق استفاده از مزیت‌های مرزی ایلام که یکی از ظرفیت‌های بالقوه در استان است برنامه‌های مدون تدوین‌شده، افزود: مرزها مؤثر در اقتصاد، اشتغال‌زایی، افزایش بنیه مالی و ایجاد ثروت برای مرزنشینان محسوب می‌شوند و تأکید در استان به مسؤولان ذی‌ربط بر آن است که شرایط لازم را برای تحقق این مهم در مرز ایلام ایجاد کنند.

سلیمانی‌دشتکی به طرحی که در کارگروه مرزی کشور آمده بود اشاره و یادآوری کرد: در طرح کارگروه مرزهای کشور، طول منطقه‌ قرمز را از نقطه‌ صفر مرزی تا یک مسافت خاص ممنوع کرده بود که تلاش کردیم این منطقه قرمز را به حداقل برسانیم و مرزداران بتوانند از امکانات مرز چون مراتع و دیگر امکانات آن برخوردار شوند.

استاندار ایلام در ادامه اذعان کرد: به دنبال تقویت مناطق مرزی چون مناطق آزاد، ویژه، بازارهای مرزی و گذرهای مرزی در استان هستیم.

وی به اقدامات انجام‌شده در ارتباط با ایجاد گذرگاه‌های و بازارچه‌ها مرزی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد بازارچه چنگوله و چیلات اخذ مجوز صورت گرفته‌است و زیرساخت‌های این دو تکمیل‌شده، از طرفی به دنبال ایجاد بازارچه هلاله شمالی هستیم و در این رابطه دستور صریحی از معاون اول رئیس‌جمهور اخذ کرده‌ایم.

 

شناسه خبر 16337