شناسه خبر:16446
1398/10/26 09:08:07

سپهرغرب، گروه خبر: جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان داستان دنباله‌داری است که از سال 1394 تاکنون با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده و هربار به مرحله افتتاح و سپس تعطیلی رسیده و مسؤولان استانی و شهرستانی نوید افتتاح آن را بارها داده‌اند، اما این نوید نتیجه‌ای در پی نداشته‌است.

تنها جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان که در مردادماه سال 94 کلنگ‌زنی شده‌است بعد از گذشت 5 سال در هفت دی‌ماه امسال به‌صورت غیررسمی کار خود را آغاز کرد که باوجوداینکه فاصله زمانی کلنگ‌زنی و افتتاح بسیار زیاد بود، اما مردم محروم شهرستان آبدانان با توجه به افزایش قیمت بنزین خوشحال شدند؛ این خوشحالی زیاد طول نکشید و کمتر از یک هفته جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان از طرف اداره گاز بسته‌ شد و نارضایتی‌هایی به وجود آمد.

یکی از شهروندان آبدانانی دراین‌باره گفت: در سخت‌ترین موقعیت و فشار اقتصادی گرانی بنزین، مدیرکل و مدیر شهرستانی اداره گاز به دلیل بدهی، این جایگاه را پلمب کرده‌ و نارضایتی‌هایی برای مردم به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت که جایگاه فعال بود، مشکلات سوخت وسایل نقلیه مردم تا حدودی مرتفع شد و در حال حاضر مردم از مسؤولان انتظار دارند که با احترام به قانون و تفاهم، این مشکل را رفع کنند.

دیگر شهروند آبدانانی نیز در این ارتباط خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری با بهره‌برداری از آن، نفس تازه‌ای به جان رانندگان داده‌ شد که متأسفانه این خوشحالی زیاد دوام نداشت.

وی بیان کرد: چند روز بعد از بهره‌برداری جایگاه گاز به دلیل مطالبات شرکت، گاز قطع شد و این باعث سرگردانی و دلخوری مردم شد؛ از مسؤولان انتظار داریم به هر نحوی که امکان دارد این مشکل را حل کنند.

صافی، مدیر جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان نیز به علت تعطیلی جایگاه اشاره کرد و گفت: جایگاه گاز به دلیل بدهی 147 میلیون تومانی به شرکت گاز توسط این اداره بسته‌ شده‌است.

وی مبلغ تسهیلات جایگاه را از مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون تومان بیان و اذعان کرد: بعد از سه سال دوندگی با یک میلیارد 800 میلیون آن موافقت شد که هنوز قسط‌های آخر آن توسط بانک ارائه نشده‌است.

مدیر جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان یادآوری کرد: منکر حق پرداخت بدهی خود نیستم و بارها از شرکت گاز خواهش کردم به بنده مهلتی جهت پرداخت بدهی بعد از وصول قسط از بانک مربوطه بدهد، اما در این مورد هنوز فرصتی داده نشده‌است.

مجید شفیعی، مدیر شرکت گاز آبدانان نیز در خصوص تعطیلی تنها مکان سوخت سی‌ان‌جی آبدانان، گفت: بنا به درخواست شرکت پخش فرآورده‌ای نفتی ایلام و مالک جایگاه مبنی بر برقراری جریان گاز جهت تست و راه‌اندازی اولیه و عملکرد کمپرسور و نازل‌ها و همچنین حضور اکیپ نصاب شرکت گاز، اقدام به بستن شیر گاز کرده‌ایم.

وی بیان کرد: عدم پرداخت هزینه اشتراک‌پذیری و خط اختصاصی، خودداری جایگاه‌دار از انجام امورات اداری و سیر مراحل اداری و عدم تشکیل پرونده و عقد قرارداد فی‌مابین از دلایل قطع گاز جایگاه سی‌ان‌جی شهرستان آبدانان است.

مدیر شرکت گاز آبدانان با بیان اینکه راه‌اندازی و وصل گاز جایگاه در این شرایط غیرقانونی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه خط تغذیه جایگاه و نصب ایستگاه طی سال‌های گذشته به اتمام رسیده بود جایگاه‌دار می‌بایست در طول دو سال گذشته اقدام می‌کرد که متأسفانه هیچ کاری انجام نداده‌است.

سیروس مرادحاصلی، فرماندار آبدانان نیز به عدم پرداخت بدهی گاز توسط جایگاه دار اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به عدم پرداخت بدهی مسؤول جایگاه، اداره گاز شهرستان مجبور به قطع گاز جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان شده‌است.

وی با بیان اینکه مقداری از تسهیلات سی‌ان‌جی آبدانان به دلیل بعضی مشکلات هنوز پرداخت‌ نشده‌است، ابراز کرد: مکاتباتی با بانک مربوطه صورت گرفته و در دو سه روز آینده تسهیلات پایان کار به مسؤول جایگاه پرداخت می‌شود و ان‌شاءالله گاز سی‌ان‌جی آبدانان وصل خواهد شد.

گفتنی است؛ جایگاه سی‌ان‌جی آبدانان داستان دنباله‌داری است که از سال 1394 تاکنون با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده و هربار به مرحله افتتاح و سپس تعطیلی رسیده و مسؤولان استانی و شهرستانی نوید افتتاح آن را بارها داده‌اند و رسانه‌های مختلف به سبک و سلیقه رسانه‌ای خود آن را مورد بررسی و اطلاع‌رسانی قرار داده‌اند و بعید است مسؤولی در استان وجود داشته باشد که از این مشکل بی‌اطلاع باشد.

با توجه به گرانی سوخت و فاصله شهرستان آبدانان با شهرهای همجوار، از طرفی نیاز این شهر می‌طلبد که استاندار محترم استان برای حل این مشکل با تدبیر مدیریتی اقدام و بیش‌ازاین موجب رنجش مردمان این دیار محروم نشود.

شناسه خبر 16446