شناسه خبر:16682
1398/11/1 12:40:05

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: ۴ هزار و ۲۹۷ پروژه مربوط به برق در کشور با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

غلامعلی رخشانی‌مهر پیش از ظهر امروز در افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای شرکت‌های توزیع برق کشور به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر نیرو در همدان اظهار کرد: ۳۹ شرکت توزیع برق در سطح کشور فعالیت دارند که هشت شرکت در کلانشهرها هستند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۹۷ پروژه در کشور با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است گفت: شرکت توزیع را به ۵ منطقه تقسیم کرده‌ایم که منطقه یک به ۱۰ استان تقسیم می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۵۸ پروژه با اعتبار ۶۳۸ میلیارد تومان در منطقه یک افتتاح می‌شود گفت: در منطقه ۵ نیز ۱۱۵ پروژه با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است و در سایر مناطق نیز پروژه‌هایی را افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با افتتاح این پروژه‌ها ۷۲۱ هزار مشترک به بخش توزیع برق کشور اضافه شده است افزود: با اقدامات صورت گرفته امسال شاهد کاهش خاموشی بودیم.

رخشانی‌مهر بیان کرد: اجرای طرح دیجیتال در کشور آغاز که ۲۴ برنامه دو ساله و نمادین انتخاب شده و بازیگر اصلی این برنامه مشترک هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ میلیون شماره موبایل مشترکین در اختیار شرکت برق است که ارتباط ساده قبض به ارتباط دوسویه و به یک رسانه پویا تبدیل شده است افزود: سعی کردیم این طرح مطابق با آخرین استاندارهای دنیا باشد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه نخستین برنامه پایش استراتژی شرکت‌های توزیع بوده که ۸۰ درصد پیشرفت داشته است خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم برای این برنامه آسیب‌شناسی کوتاه‌مدت کنیم.

وی از ۱۰۷ درصدی وصول مطالبات معوقات خبر داد و افزود: به طور متوسط ۶۰ درصد مشترکین بدهی را پرداخت می‌کنند که قبض سبز باعث شد این میزان به ۸۰ درصد وصول مطالبات برسد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه ماه گذشته ۵ میلیون مشترک برق با pms بدهی‌های خود پرداخت کردند گفت: سامانه وزارت مکانیزه از دیگر طرح‌ها بوده و به گونه‌ای این طرح دیده شده که از تولید تا مصرف رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح فهام سال‌ها پیش آغاز شده است گفت: ۳۰۰ هزار مشترک دارای کنتور هوشمند داشتیم که در سال جاری آن را دو برابر کردیم و امیدواریم تا دو سال آینده به ۵ میلیون مشترک کنتور هوشمند برسیم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 16682