شناسه خبر:16715
1398/11/2 09:50:31

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی بوده و اکثر سربازان بومی استان هستند، درنتیجه به مهارت‌آموزی در رشته‌های کشاورزی علاقه‌ دارند.

محمد پیشداد روز گذشته در جلسه مهارت‌آموزی سربازان که با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مسؤولان دستگاه‌های مرتبط در سالن جلسات فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی سربازان، 132 نفر دوره بود که تا امروز 317 نفر از سربازان سپاه در این دوره‌ها شرکت و آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی افزود: در همه شهرستان‌های استان این دوره‌ها برگزار شده به‌طوری‌که در بیجار سه دوره، در سنندج دو دوره و در بقیه شهرستان‌ها هرکدام یک دوره برگزار شده‌است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در مرکز استان، 17 نفر سرباز امریه داشتیم که یک دوره 10 روزه پرورش زنبورعسل برای آن‌ها برگزار شده‌است و اگر دستگاه‌های دیگری که سرباز امریه دارند نیز بتوانند چنین دوره‌هایی برگزار کنند بسیار اثربخش خواهد بود.

پیشداد یادآوری کرد: با توجه به اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و بیشتر سربازانی که در ارگان‌های مختلف سربازی می‌کنند بومی استان هستند، رشته‌های کشاورزی می‌تواند یکی از مهارت‌هایی باشد که سربازان علاقه‌مند در آن آموزش تخصصی ببینند.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری مجموعه بر اساس وضعیت استان، 10 رشته شامل زراعت عمومی، کشت گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، پرواربندی گوساله، پرواربندی بره، باغبانی، شیلات، سرویس نگهداری ماشین‌آلات کشاورزی و گلخانه‌ای را برای آموزش در این دوره‌ها تعیین کردیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ابتدا این رشته‌ها را به سربازان اعلام کردیم و آن‌ها بر اساس درخواست و علاقه‌مندی خود در این دورها شرکت می‌کردند، اما برای امسال پیشنهاد داریم که قبل از اینکه سربازان انتخاب کنند یک جلسه مشاوره برگزار کنیم و بعد سربازان رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

پیشداد اضافه کرد: برای سال آینده در نظر داریم که یک واحد گلخانه در سپاه ایجاد کنیم که در آنجا هم سربازان آموزش ببینند و هم تولید داشته باشند، درواقع با این کار، سربازان با اقتصادی تولیدکردن، وضعیت بازار و فروش، مشکلات و غیره آشنا می‌شوند.

 

شناسه خبر 16715