شناسه خبر:17995
1398/12/11 09:45:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ از شناسایی و دستگیری عامل اصلی برداشت بیش از 200 مورد از حساب بانکی شهروندان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید گلی در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت مرجوعه قضائی فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز و بدون اطلاع از حساب وی و احتمال وقوع جرم فیشینگ، تحقیقات کارکنان پلیس آگاهی شهرستان در این خصوص آغاز شد.

وی اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد، برداشت‌های انجام‌شده از حساب شاکی به وسیله یک شماره تلفن همراه متصل به حساب او بوده که پس از استعلام نشانی فرد مورد نظر و بررسی‌های فنی معلوم شد، متهم دارای تعدادی سیم‌کارت است و از این طریق اقدام به دریافت شارژ، خرید بلیت و برداشت از حساب شهروندان که بیش از 200 نفر هستند، می‌کند.

سرهنگ گلی بیان کرد: با توجه به اینکه متهم در هر مرحله اقدام به تغییر آدرس محل اقامت خود می‌کرد، با پیگیری و اقدامات فنی مأموران، آدرس محل سکونت جدید وی در اصفهان کشف و نام‌برده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به شهرستان کبودراهنگ منتقل شد.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی‌های فنی و پس از رویارویی با ادله و مدارک، به جرم خود اعتراف و عنوان کرد: با انجام برنامه‌نویسی و ساخت صفحه جعلی اقدام به برداشت و دستبرد به حساب بانکی مال‌باختگان کرده که پرونده وی در مرجع قضائی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد، کاربران بدون اطلاع و تنها با یک اشتباه کوچک، تمام اطلاعات مالی یا هویتی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهند، تأکید کرد: پلیس به‌‌صورت شبانه‌‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری، استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌‌های سایبری و همچنین لینک ثبت گزارش‌‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌‌های اجتماعی داخلی یا از طریق سامانه 110 با پلیس در میان بگذارند.

شناسه خبر 17995