شناسه خبر:18775
1399/1/3 12:26:00

توئیت روز گذشته وزیر ارتباطات موجی از نگرانی را در همدان به راه انداخت و رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری تسنیم نیز با انتشار گزارش‌های متعدد در پی بررسی صحت و سقم آمار وزیر برآمدند. این موج خبری سبب واکنش مسئولان استان شد و برخی همچنان مدعی بودند که هتل‌های همدان مسافر نمی‌پذیرند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شد که معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: هتل‌های همدان برای پذیرفتن مسافر از وزارت مجوز داشته و در حال حاضر حداقل 50 مسافر در هتل‌های همدان اسکان دارند.

بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم در سطح شهر همدان در روز دوم فروردین نیز حاکی از آن بود که خودروهای بسیاری در سطح شهر با پلاک سایر شهرهای کشور از جمله تهران، کرج، قم و اراک به ویژه در مسیر جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان از جمله گنجنامه و تپه عباس آباد تردد دارند.

در این میان تردد خودروهایی که پلاک جلو نداشتند نیز قابل توجه بود. در مقابل یکی از هتل آپارتمان‌های معروف همدان نیز تعداد زیادی خودرو با پلاک شهرهایی چون تهران، کرج و گیلان مشاهده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان: مسئولان با جدیت ورود کنند

پس از توئیت وزیر ارتباطات؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان بلافاصه در تماس با مسئولان استان خواستار پیگیری صحت و سقم این آمار شد.

آیت الله شعبانی در گفت‌وگویی تصویری اظهار داشت: مسافرت‌ها در این ایام زحمات کادر درمانی، گروه‌های جهادی و مردم را هدر می‌دهد. مسئولان با جدیت بیشتری به این موضوع ورود کنند.

اما با تذکر امام جمعه همدان و نیز موج رسانه‌ای که به راه افتاده بود، دستورات مقتضی از سوی مسئولان استان برای کنترل اوضاع صادر شد.

از پلمپ هتل‌های متخلف تا مهلت دو ساعته به خودروهای غیر بومی برای خروج از همدان

دادستان عمومی و انقلاب همدان از برخورد با هتل‌های امیران، باباطاهر و سوئیت‌های دهکده تفریحی گنجنامه خبرداد و گفت: دستور تخلیه مسافران  به این اماکن ابلاغ شده است.

حسن خانجانی افزود: هتل‌های همدان دیگر مسافری را پذیرش نمی‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز از مهلت 2 ساعته برای خروج خودروهایی با پلاک غیر بومی از همدان خبر داد و افزود: تاکنون 40 خودرو با تذکر ماموران از شهر خارج شدند.

روابط عمومی اتاق اصناف همدان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمام واحدهای صنفی تحت پوشش اتحادیه‌ها در سطح شهر و بازار مکلفند تا 15 فروردین واحد صنفی خود را تعطیل کنند.

 

چرایی هجوم مسافران به همدان

یک فعال گردشگری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان به تحلیل چرایی هجوم مسافران به همدان پرداخت و اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در برخی شهرها برخی از ساکنین این شهرها برای در امان ماندن از این ویروس به سمت استان‌های شمالی از جمله گیلان و مازندران سرازیر شدند.

حسین زندی افزود: با هجوم این تعداد از مسافران به استان‌های شمالی ناگهان آمار شیوع کرونا در این استان‌ها افزایش چشمگیری داشت و خود به کانون کرونا در کشور تبدیل شدند.

وی عنوان کرد: وقتی این وضعیت پیش آمد مسئولان این استان‌ها با اتخاذ تصمیمات درست ورود مسافر به استان خود را ممنوع کردند و اصناف از جمله مالکان اماکن گردشگری و مردم نیز همراه شدند و از ورود مسافر به این استان‌ها جلوگیری شد.

این فعال گردشگری با بیان این که همدان در یکی، دو سال گذشته به خاطر رویداد 2018 تبلیغات گسترده‌ای در سطح کشور کرده بود و خود را به عنوان یک مقصد مهم گردشگری معرفی کرد گفت: آمار شیوع کرونا در همدان هم بسیار کم بود و همین دو عامل باعث شد که مسافران به سمت همدان هجوم بیاورند.

زندی تاکید کرد: متاسفانه راهکار مناسبی برای جلوگیری از ورود این سیل از مسافران در استان اخذ نشد و هتل‌ها نیز اقدام به پذیرش مسافر کردند که در گزارش رسانه‌ها این موضوع تایید شد.

وی با اشاره به این که آمار تعداد مبتلایان به کرونا در همدان پس از آغاز تعطیلات جهش چشمگیری داشت و از روز 29 اسفند تا کنون روزی 27 نفر در همدان به کرونا مبتلا شدند تاکید کرد: این افزایش آمار ناشی از ورود کنترل نشده مسافران به همدان است.

 


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 18775