شناسه خبر:19837
1399/1/30 22:55:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بارندگی‌های رگباری 21 و 22 فرودین سالجاری به همراه تگرگ، صاعقه و آبگرفتگی 235 میلیارد و 533 میلیون و 200 هزار تومان به بخش کشاورزی و آب و فاضلاب این استان خسارت زد.

علیمردان طالبی روز شنبه بیان کرد: با توجه به ماهیت مخاطرات آب و هوایی در فروردین امسال انتظار می‌رفت بخش کشاورزی، شریان‌های حیاتی آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت توزیع نیروی برق و شهرداری خسارت بیشتری ببینند.

وی اظهار داشت: البته طبق گزارش به دست آمده از مسوولان شهرستان ملایر، بارندگی فروردین ماه خسارت‌هایی هم به ارگ باستانی نوشیجان وارد کرده اما تاکنون میزان خسارت مشخص نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: مجموع خسارت‌های واردشده به بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی این استان سه میلیارد و هفت میلیون تومان بوده است.

طالبی افزود: بر اثر سیلاب و آبگرفتگی 6 دهم کیلومتر از خطوط آب و فاضلاب در شهرستان همدان آسیب دید که میزان خسارت 592 میلیون تومان برآورد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پنج حلقه چاه در ملایر به میزان 90 میلیون تومان، سیستم تاسیسات برقی آب و فاضلاب کبودراهنگ به میزان 600 میلیون تومان و تجهیزاتی همچون لجن‌کش، دستگاه پمپاژ تصفیه‌خانه، پنج حلقه چاه یک استخر و 2 سد ذخیره آب در شهرستان بهار به میزان یک میلیارد و 325 میلیون ریال خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهارکرد: در شهرستان فامنین نیز راه دسترسی به تاسیسات آب و فاضلاب روستاها به همراه بخشی از خطوط انتقال آب در مجموع به میزان 400 میلیون تومان آسیب دید.

طالبی ادامه داد: بارش باران، آبگرفتگی، تگرک و سیلاب در مجموع 232 میلیارد و 526 میلیون تومان به بخش کشاورزی شامل محصولات باغی و زارعی و دیگر بخش‌های این حوزه خسارت وارد کرد.

وی افزود: به محصولات موجود در 26 هزار و 568 هکتار از اراضی زارعی و هشت هزار و 755 هکتار باغ‌ها خسارت وارد شده است همچنین 23 محل نگهداری دام و چهار رشته قنات آسیب‌دیده و 62 راس دام سبک و سنگین تلف شدند.

شناسه خبر 19837