شناسه خبر:20006
1399/2/2 10:03:48

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: ضرورت راه‌اندازی پروژه‌های ساختمانی و عمرانی در این شرایط دشوار اقتصادی، کاملاً احساس می‌شود و به‌زودی می‌توانند طبق پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت خود را آغاز کنند.

مهرداد سالاری روز یکشنبه در نشست کاری که با حضور رؤسای کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن شرکت‌های پیمانکاری و انجمن شرکت‌های مهندسین مشاور سازمان نظام مهندسی برگزار شد، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا، یک بحران فراگیر در دنیا و کشور ما ایجاد کرده است.

وی افزود: بخشی از مردم حقوق‌بگیر بخش دولتی و زیرپوشش نهادهای حمایتی نیستند و به‌عنوان کارگر در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و دیگر حوزه‌های خدماتی مشغول به کار هستند و در این ایام، به اجبار در خانه مانده‌اند و بیکار شده‌اند.

سالاری گفت: دولت با وجود تحریم‌های گسترده اقتصادی دشمنان و کاهش درآمدهای نفتی، کمک‌های معیشتی را در اختیار قشر کم‌درآمد گذاشته و پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار را در دستور کار دارد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای و توانمند استان مانند کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، انجمن شرکت‌های پیمانکاری و انجمن شرکت‌های مهندسین مشاور همیشه و در همه تنگناهای مختلف مانند زلزله و سیل، در کنار اقشار آسیب‌پذیر بوده‌اند و در بحران کرونا هم این عزیزان را یاری خواهند کرد.

وی همچنین اظهار کرد: طی این سال‌ها موضوع تولید همیشه محور برنامه‌های کلان کشور بوده و امسال نیز به‌نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده است.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: حوزه ساختمان یکی از بخش‌هایی است که رونق‌گرفتن آن می‌تواند، یک جهش در اکثر بخش‌های تولیدی ایجاد کند و در کنار آن دغدغه‌های مسکن مردم را نیز مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان آماده است؛ تمامی توان خود را در زمینه تسهیلگری و رفع موانع پیش روی حوزه مسکن، به کار گیرد و در صورت لزوم در سطح ملی برای رفع موانع جدی‌تر، رایزنی کند.

شناسه خبر 20006