شناسه خبر:20044
1399/2/3 09:23:37

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: میزان مصرف سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) توسط خودروهای دوگانه‌سوز در همدان طی سال 1398 نسبت به سال قبل آن نزدیک به 800 هزار مترمکعب کاهش یافت.

امین روستایی روز گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سالی که گذشت 150 میلیون و 299 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) در سطح جایگاه‌های این استان عرضه و مصرف شد. 

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت 0.5 درصد نسبت به سال 1397 کاهش یافته است، اظهار کرد: مصرف هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) معادل 9 /0 لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌کند که براساس آن در این مدت نزدیک به 137 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است. 

روستایی سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) را به‌عنوان سوختی پاک جایگزین مناسبی برای بنزین دانست و ادامه داد: گاز طبیعی فشرده علاوه‌بر به‌صرفه بودن ازلحاظ هزینه و کمک به اقتصاد خانواده، در حفظ محیط‌زیست و داشتن هوایی پاک برای ما و آیندگان نیز مؤثر است. 

وی یادآور شد: در آبان‌ماه سال گذشته و پس از اجرای نظام جدید توزیع سوخت، روند مصرف گاز طبیعی فشرده تا پایان بهمن‌ماه صعودی بود، اما پس از زمزمه شیوع ویروس کرونا در کشور و محدود شدن رفت‌وآمدها و اجرای قوانین منع تردد، شاهد کاهش نه‌تنها سوخت پاک، بلکه انواع سوخت مایع نیز در بخش حمل‌ونقل بودیم. 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در مراکز عرضه گاز طبیعی فشرده خبر داد و عنوان کرد: عملیات سوخت‌گیری در این مراکز فقط توسط کاربر جایگاه انجام می‌شود. 

وی اظهار کرد: اکنون در 47 جایگاه این استان سوخت گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) عرضه می‌شود که از این تعداد 23 باب دومنظوره (سوخت مایع و سی‌اِن‌جی) و 24 باب تک‌منظوره (گاز طبیعی فشرده) است. 

روستایی بیان کرد: در سال 98 بخش گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) جایگاه نگین غرب در شهر همدان و مجتمع خدماتی رفاهی ایران‌زمین شهر ملایر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین جایگاه‌های 29 فروردین شهر همدان و ولایت شهر تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی و در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه سه جایگاه جدید گاز طبیعی فشرده (سی.اِن.جی) در منطقه همدان در دست ساخت است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری این مراکز به بهره‌برداری می‌رسند.

این مقام مسئول اضافه کرد: درحال حاضر 266 نازل عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.اِن.جی) در همدان فعال بوده و در سال 98 به‌طور میانگین از هر نازل حدود 565 هزار مترمکعب سوخت به مشتریان تحویل داده شده است.

شناسه خبر 20044