شناسه خبر:21725
1399/2/28 01:17:57
مدیر منطقه یک شهرداری همدان خبر داد:

آغاز گسترده عملیات گل‌کاری با هدف زیبایی محیط شهری

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: با توجه به توسعه شهرها و زیرساخت‌های آن‌ها، یکی از نیازهای مهم و ضروری شهرهای امروزی گسترش فضای سبز بوده که نقش کاربری‌های فضای سبز به‌دلیل تأثیراتی که بر محیط‌زیست و سلامت انسان‌ها می‌گذارند، غیر قابل انکار است.

مسعود دهبانی‌صابر با بیان اینکه فضای سبز در هر منطقه و محله بایستی متناسب با آنجا باشد، عنوان کرد: سعی شده است تا با به‌کارگیری نیروهای متخصص تمامی معیارها، استانداردها و ضوابط در شهرداری منطقه یک به نحو مناسبی صورت پذیرفته و با به‌کار گیری طرح‌های هنری و خلاقانه علاوه‌بر کاهش آلودگی‌ها، شاهد زیبایی بخشیدن به چهره شهرمان باشیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به اینکه همدان به‌عنوان یکی از شهرهای سبز پایدار شناخته می‌شود، مطرح کرد: توسعه و گسترش فضای سبز دارای تأثیرات زیست‏‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی است که این توسعه درنهایت می‌تواند به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان همدانی منجر شود.

دهبانی‌صابر گفت: فضای سبز شهرداری منطقه یک همدان یک‌ونیم میلیون متر مربع بوده که 147 هزار متر مربع از آن مربوط به رفیوژ بلوارها، میادین، لچکی‌ها و قطعات سبز و مابقی آن مربوط به پارک‌های سطح منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ای 70 میلیارد ریالی در سال جاری جهت حفظ و نگهداری فضای سبز این منطقه پیش‌بینی شده، عنوان کرد: از این بودجه 30 میلیارد ریال نیز جهت خرید گل و گیاه اختصاص یافته است.

شناسه خبر 21725