شناسه خبر:22323
1399/3/7 23:38:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان گفت: میانگین برداشت آلبالو از هر هکتار باغ در استان همدان پنج هزار و 974 کیلوگرم است.

حجت‌الله شهبازی با اشاره به افزایش تولید در باغات استان همدان با توجه به بارندگی‌های مطلوب در سال جاری، بر اهمیت باغات به‌عنوان بخش مهمی از کشاورزی استان همدان تأکید و ویژگی‌های آب‌وهوایی استان همدان را برای تولید میوه‌های سازگار با مناطق سرد و معتدل مطلوب ارزیابی کرد.

شهبازی وسعت باغات آلبالوی استان همدان در سال 98 را یک‌هزار و 447 هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان یک‌هزار و 268 هکتار بارور و 179 هکتار غیر بارور است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان همچنین میزان تولید آلبالوی استان همدان در سال گذشته را بالغ‌بر هفت هزار و 574 تُن و میانگین برداشت از هر هکتار را پنج هزار و 974 کیلوگرم عنوان کرد.

شهبازی وسعت باغات گیلاس در استان همدان را 926 هکتار عنوان کرد و با بیان آنکه از این میزان 787 هکتار بارور و 139 هکتار غیر بارور است، گفت: میزان تولید گیلاس در سطح استان در این سال پنج هزار و 526 تُن بوده که حاکی از میانگین تولید هفت هزار و 22 کیلوگرم در هر هکتار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان افزود: شهرستان‌های همدان و ملایر بیشترین میزان باغات گیلاس را در سطح استان دارا هستند و «زرد دانشکده» «تکدانه مشهد» و ارقام محلی مهم‌ترین ارقام گیلاس در سطح استان را شامل می‌شوند.

وی گفت: همچنین ارقام محلی و آلبالوی مجارستانی مهم‌ترین ارقام آلبالو در باغات استان هستند.

شهبازی میزان بارندگی‌ها در سال جاری به‌خصوص در فصل اردیبهشت‌ماه را مطلوب ارزیابی کرد و از افزایش تولید گیلاس و آلبالو در استان همدان طی سال 99 نسبت به سال گذشته، ابراز خوش‌بینی کرد.

شناسه خبر 22323