شناسه خبر:23877
1399/4/4 00:16:35

سپهرغرب، گروه خبر: در جهان امروز یکی از کاربردی‌ترین ابزار ارتباطی، گوشی تلفن همراه است که می‌تواند در حد یک رایانه بسیار پیشرفته کارآمدی داشته باشد، اما آیا یک گوشی تلفن همراه با یک سیم‌کارت می‌تواند به‌تنهایی کارآیی داشته باشد؟ یک دستگاه تلفن همراه برای اینکه امکان استفاده را برای شما مهیا کند، نیاز به دریافت امواجی دارد که از سوی اپراتور ارسال می‌شود، اما آیا این امواج در هر جایی قابل دسترسی است؟ باید بدانید 709 سایت «BTS»، ارتباطات همراه اول در استان همدان را پوشش می‌دهند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه همدان، امواج مخابراتی برای تلفن‌های همراه توسط آنتن‌های فرستنده که بر روی سایت‌های مختلف نصب شده است ارسال می‌شوند و گوشی تلفن همراه با دریافت و تبدیل این امواج به صدا و حتی تصویر، امکان استفاده به مشترک می‌دهد.

متخصصان شرکت مخابرات ایران و به تبع آن مخابرات منطقه همدان، ضمن شناسایی نقاط کور که البته در استان همدان به‌علت اقلیم خاص کوهستانی کم هم نیستند، نسبت به طراحی و اجرای سایت‌های تلفن همراه اقدام می‌کنند.

در استان همدان تعداد 709 سایت برای دسترسی مشترکان همراه اول طراحی و اجرا شده‌اند که به تناسب جغرافیای استان، در محل‌های مختلف نصب هستند.

این سایت‌ها ضمن اینکه امکان مکالمه تلفنی را برای مشترکان مهیا می‌کنند، دسترسی به اینترنت را نیز به‌سادگی فراهم کرده تا مشترک بتواند درصورت نیاز از اینترنت همراه استفاده کند. از این 709 سایت که به‌طور پیش‌فرض همگی 2G هستند، تعداد 316 سایت علاوه‌بر 2G، فناوری 3G را نیز دارا هستند وتعداد 277سایت علاوه‌بر 2G و 3G، از فناوری 4G هم برخوردار هستند.

درمجموع 252 سایت در نقاط شهری، 341 سایت در نقاط روستایی و تعداد 86 سایت نیز در اماکن خارج از شهر و روستا و جهت پوشش جاده‌ای مستقر هستند.

به گفته رئیس اداره نگهداری و پشتیبانی ارتباطات سیار، شهرستان همدان با 198سایت بیشترین سایت و شهرستان فامنین با 28 سایت، کمترین تعداد سایت را در اختیار دارند.

سرفچگانی همچنین ارتقای سطح کمی و کیفی سایت‌های تلفن همراه اول در استان همدان و استفاده از تجهیزات جدید برای افزودن پهنای باند اینترنت همراه را از برنامه‌های توسعه‌ای مخابرات منطقه همدان معرفی کرد و گفت: برای گسترش کمی و کیفی و بهبود آنتن‌دهی برنامه‌هایی تدوین شده است که به‌زودی در سرتاسر استان همدان به‌اجرا درآمده و تحول بزرگی در زمینه تلفن همراه و اینترنت به‌وجود خواهد آمد.

شناسه خبر 23877