شناسه خبر:24338
1399/4/12 17:10:24

سپهرغرب، گروه کاردانش: کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا اعلام کرد هوآوی و زدتی‌ای تهدید امنیت ملی هستند. بنابراین شرکت‌هایی که از یارانه دولتی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند با آن‌ها همکاری داشته باشند.

به گزارش سی‌اِن‌بی‌سی، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به‌طور رسمی هوآوی و زدتی‌ای را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورش اعلام کرد.

این بدان معنا است که شرکت‌هایی که از برنامه یارانه 8.3 میلیارد دلاری دولت آمریکا به‌نام طرح «یونیورسال سرویس فاند» استفاده می‌کنند، نمی‌توانند هیچ‌گونه تجهیزات یا سرویسی از این دو شرکت را بخرند، در آن سرمایه‌گذاری، نگهداری و یا پشتیبانی کنند.

«آجیت پای»، مدیر این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به دستورات امروز و درنظر گرفتن شواهد، این سازمان هوآوی و زدتی‌ای را به‌عنوان خطرهایی برای شبکه‌های مخابراتی آمریکا و آینده فناوری 5G کشور می‌داند.

درحقیقت این حکم به رأی موافق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در ماه نوامبر رسمیت می‌دهد. در آن زمان این سازمان قانون‌گذاری اعلام کرد هردو شرکت چینی تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند.

این درحالی است که آمریکا سال گذشته هوآوی را در فهرست سیاه وزارت بازرگانی قرار داد و این رأی جدید احتمالاً سبب می‌شود ارتباط این شرکت چینی با زنجیره تأمین ذخایر نیمه‌رسانا قطع شود.

علاوه‌بر این موارد دولت ترامپ سعی دارد کشورهای دیگر را نیز وادار کند تا در توسعه شبکه 5G با هوآوی همکاری نکنند. ژاپن و استرالیا نیز در همین راستا با هوآوی همکاری ندارند؛ با این وجود برخی کشورها مانند انگلیس همچنان با این شرکت چینی همکاری می‌کنند و اجازه می‌دهند نقشی محدود در توسعه شبکه 5G کشور داشته باشد.

هوآوی و زدتی‌ای تاکنون دراین‏‌باره هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

 

شناسه خبر 24338