شناسه خبر:24354
1399/4/12 17:54:33

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: در فاز نخست اردوگاه توانمندسازی معتادان بهبودیافته کنگاور، برای 400 نفر از معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد می‌شود.
علی شمشیری در خصوص آخرین وضعیت پروژه اردوگاه توانمندسازی معتادان متجاهر واقع در شهرستان کنگاور اظهار کرد: با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه و موافقت وزارت کشور اردوگاه در شهرستان کنگاور به مساحت 20 هکتار که مربوط به مهاجران جنگی حلبچه و به‌صورت متروکه و ویرانه بود، به اردوگاه توانمندسازی معتادان بهبودیافته تبدیل شده است.
وی ادامه داد: اعتباری را از طریق استان و بخشی را ستاد مبارزه با مواد مخدر برای این اردوگاه اختصاص داد و هم‌اکنون فاز نخست آن با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: طی چندماه آینده، طبق تواقفاتی که با کارآفرینان برتر در حوزه بنیاد تعاون و کارآفرینی صورت می‌گیرد، کارآفرین و سرمایه‌گذار، فاز نخست این مجتمع را تحویل می‌گیرد و متعهد می‌شود در طی آن، 400 نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به‌کار کند.
وی ادامه داد: در صورتی که این بیماران خود را باور کنند و دیگر سراغ مصرف مواد مخدر نروند، طبق قوانین کار از مزایای حقوق قانونی و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.
شمشیری در خصوص زمان افتتاح فاز نخست این اردوگاه گفت: این فاز اردوگاه توانمندسازی بهبودیافتگان اعتیاد در کنگاور، طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در مبحث جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: سامان‌دهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر بر عهده دولت است، توسط نیروی انتظامی و شهرداری جمع‌آوری تحویل مراکز ماده 16 (بهزیستی) داده می‌شوند.
شمشیری ادامه داد: عده‌ای از این معتادان که صاحب خانه و خانواده هستند، از طریق سایر مراکز مانند 128 مراکز دارویی استان که متولی آن دانشگاه یا مراکز اقامتی ماده 15 که حدود 25 مرکز در استان است، روند درمان خود را طی می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 24354