شناسه خبر:25211
1399/4/28 00:17:19

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: سهم استان از پذیرش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی، 650 نفر است.

شکراله شیرخانی روز پنجشنبه گذشته در جمع رؤسا و خبرنگاران مرکز ایلام اظهار کرد: به‌منظور افزایش اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در آن‌ها، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جذب کارورز توسط کارفرما، پس از سه‌ماه مشمول طرح بخشودگی 23 درصد می‌شود، افزود: درصورت جذب کارورز در این مدت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا دو سال، 23 درصد سهم کارفرما را به تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

شیرخانی تصریح کرد: اکنون که این دوره به سه‌ماه کاهش یافته است، 20 درصد سهم کارفرما توسط تعاون، کار ور فاه اجتماعی پرداخت می‌شود و کارفرما نیز از پرداخت سه درصد بیمه بیکاری معاف است.

وی افزود: مقطع کاردانی قبلاً جزء طیف کارورزی بود، اما اکنون با اصلاحیه جدید این طرح از لیسانس؛ با پرداختی پنج میلیون ریال، فوق لیسانس؛ 6 میلیون ریال و دکترا؛ هفت میلیون ریال آغاز می‌شود.

شیرخانی کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز را یکی دیگر از مخاطبان اجرای طرح کاروزی معرفی کرد و افزود: سامانه ثبت‌نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورزان فعال است و می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: دولت تدبیر و امید، مشوق‌های ویژه‌ای برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی ایلام، ایجاد کرده که طرح کارورزی، مشوق‌های بیمه کارفرمایی و یارانه‌دستمزد، از جمله سیاست‌های بازار کار است.

به‌گفته شیرخانی این طرح‌ها، با هدف افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان، از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار، کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی جدید برای کارفرما و ارتقای سطح سرمایه کارگاه‌های فعال بخش خصوصی اجرا می‌شوند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 25211