شناسه خبر:26779
1399/5/27 09:30:00

سپهرغرب، گروه خبر : معاون توان‌بخشی اداره‌ کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت آفتاب و زاگرس، هنرمندان کرمانشاهی درخشیدند.

نیلوفر اختیاری با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره به‌صورت مجازی در مشهد افزود: این جشنواره به‌صورت آنلاین با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جشنواره افراد دارای معلولیت قرار بود، اسفند ماه 98 برگزار شود که به‌علت گسترش ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد، گفت: در نهایت تصمیم بر فیلم‌برداری آثار برگزیده و اجرای جشنواره به‌صورت آنلاین گرفته شد و هنرمندان استان کرمانشاه با سه اثر در این جشنواره حضور داشتند که دو اثر صحنه‌‌ای، یک اثر خیابانی و در نهایت موفق به کسب 14 عنوان شدند.

وی افزود: در بخش تئاتر خیابانی برای نمایش یک شهر نامناسب، بهاره سعیدی‌پناه در کارگردانی، مصطفی کولیوندی در بازیگری و مهدی اسدی‌تبار در طراحی پوسترهمگی حائز رتبه نخست شدند و سعیده عبدالهی در طراحی فضا و مرتضی اسدی‌مرام در طرح‌وایده رتبه دوم را به‌دست آوردند و الهام غلامی در بازیگری جسمی-حرکتی رتبه سوم و الیاسی در موسیقی، موفق به کسب رتبه شد.

💥اختیاری با بیان اینکه در بخش صحنه‌ای برای نمایش تریزومی، مجید احمدی در بازیگری بخش مردان در زمینه بینایی رتبه نخست و در بخش کارگردانی رتبه سوم را کسب کرد، گفت: محسن عظیمی در نویسندگی، شیما کاظمی در پوستر و در بخش بازیگری زن نیز همراه رتبه نخست را به دست آوردند.

💥به گفته معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، هنرمند دیگر کرمانشاهی؛ سمیرا رحیمی در بخش بازیگری زن در شنوایی رتبه نخست را به خود اختصاص داد و در بخش نمایش صحنه‌ای با عنوان «برای آخرین‌بار» نیز شنو قادری؛ مددجوی دارای معلولیت ذهنی نیز در بخش بازیگری رتبه برتر را به دست آورد.

دکتر اختیاری در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندان و هنرجویان دارای معلولیت علاقه‌مند به تئاتر در استان کرمانشاه زیاد هستند و برنامه معاونت توان‌بخشی بهزیستی استان حمایت بیشتر جهت حضور آن‌ها در عرصه‌های حرفه‌ای است و قطعاً نیاز به برنامه‌ریزی جهت آموزش و اجرا دارند.

وی با اشاره به اینکه این هنرمندان کرمانشاهی نشان دادند که معلولیت محدودیت نیست، ابراز امیدواری کرد که هنرمندان دارای معلولیت که در این جشنواره موفق به دریافت جایزه شدند، به شکل شایسته‌ای در استان نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا شرایطی فراهم می‌شود که این سه اثر برتر جشنواره به‌زودی اجرای عمومی شوند یا به‌صورت آنلاین برای مخاطبان استان اجرا شوند.

شناسه خبر 26779