شناسه خبر:26956
1399/5/27 04:13:37

سپهرغرب، گروه خبر :رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان از سامان‌دهی مراکز خرید و فروش چوب خبر داد و گفت: طبق قانون با خرید بار چوب غیر قانونی برخورد می‌شود.

روانبخش نورعلیئی از سامان‌دهی مراکز خرید و فروش چوب در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به دنبال گلایه باغ‌داران و کشاورزان از قطع غیر قانونی درختان شهرستان، شناسایی کارگاه‌های چوب در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه چهار مرکز خرید و فروش چوب پس از شناسایی و بازرسی هیچ‌کدام دارای مجوز فعالیت نبودند، افزود: مکان‌های خرید و فروش چوب شرایط لازم برای صدور مجوز فعالیت را نداشتند و در فضاهای روباز و یا اراضی بایر بدون مجوز کار می‌کردند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور فرماندار و دستگاه‌های مربوطه با هدف سامان‌بخشی خرید و فروش چوب در شهرستان، ادامه داد: سه مرکز پس از پیگیری‌های مستمر با اجرای همه شرایط مورد تأکید اداره صمت شهرستان، اکنون به‌صورت قانونی با کسب مجوز فعالیت دارند.

وی از جابه‌جایی مرکز عرضه چوب جنب جایگاه سوخت در ابتدای بلوار شهید عینعلی خبر داد و یادآور شد: این مرکز اکنون تا ایجاد شرایط لازم برای کسب پروانه فعالیت دائمی با مجوز موقت فعالیت می‌کند.

نورعلیئی با تأکید بر اینکه امروز فرآیند ورود و خروج چوب از شهرستان تحت نظارت مسئولان امر درحال انجام است، به انجام سه بازدید با فرماندار از زمان سامان‌دهی این مراکز تاکنون اشاره کرد و گفت: طبق قانون با خرید بار چوب غیر قانونی برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: فعال بودن این مراکز برای هفت نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و به‌طور قطع برای افراد زیادی هم به‌صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به انجام هفت هزار و 910 مورد بازرسی از واحدهای صنفی از ابتدای سال تاکنون، اظهار کرد: 341 واحد صنفی از این تعداد متخلف شناخته شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با تأکید بر انجام مستمر بازرسی‌ها و نظارت بر بازار توسط گشت‌های اداره صمت و مشترک با نهادی‌های مرتبط، یادآور شد: از مجموع بازرسی از واحدهای صنفی یک‌هزار و 780 مورد بازرسی مربوط به نانوایی‌ها بوده که 99 فقره پرونده متخلف به تعزیرات حکومتی داده شد.

نورعلیئی از توزیع 550 تُن کالاهای تنظیم بازار از ابتدای سال تاکنون در تویسرکان خبر داد و برخی از این اقلام را شامل 137 تُن برنج، 246 تُن شکر و 83 تُن قند عنوان کرد.

شناسه خبر 26956