شناسه خبر:26993
1399/5/28 00:03:25

سپهرغرب، گروه خبر:شهردار سنندج از آغاز عملیات سامان‌دهی و کنترل سیلاب شهرک کوثر گریزه در سنندج خبر داد و گفت: احداث مسیر هدایت سیلاب به‌طول 700 متر و با استفاده از لوله بتنی مسلح به قطر یک‌هزار و 800 میلیمتر در حال انجام است.

حشمت‌اله صیدی اظهار کرد: در فروردین‌ماه سال گذشته شاهد و قوع سیل در سطح برخی از استان‌های کشور بودیم که این شهرداری در راستای اقدامات پیشگیرانه، فعالیت‌هایی نظیر پاک‌سازی دهانه کانال‌ها و مسیل‌های سیلاب را انجام داد.

وی عنوان کرد: شهرک کوثر گریزه، یکی از معابری بود که در هنگام بارندگی‌های سال گذشته بیشترین مشکل را داشت و در راستای آب‌گرفتگی معابر این شهرک، نیروهای خدمات شهری به‌صورت شبانه‌روزی نسبت به تخلیه آب این معبر اقدام کردند.

شهردار سنندج بیان کرد: شهرک کوثر گریزه در جنوب شرقی شهر سنندج واقع شده و حوزه آبریز این شهرک با مساحت دو هزار و 711 کیلومتر مربع، یکی از زیر حوزه‌های آبریز رودخانه قشلاق به‌شمار می‌آید.

صیدی اظهار کرد: به‌دلیل افزایش بارندگی و به‌ویژه وقوع سیل سال گذشته آب‌های سطحی در آبراهه اصلی بالادست در معبر اصلی شهرک کوثر گریزه جاری شده و مشکلاتی را برای ساکنان این شهرک به‌وجود آورده بود.

وی افزود: کانال موجود در این شهرک، ظرفیت انتقال سیلاب‌های به‌وجود آمده را نداشته و با توجه به افزایش حجم آب در مسیل‌ها و همچنین عدم سامان‌دهی ورودی جداول موجود و گنجایش آب سطحی در عرض معبر اصلی جاری می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته و در راستای رفع معضل سیلاب شهرک کوثر گریزه، مطالعات سامان‌دهی و کنترل سیلاب این شهرک انجام شد.

شهردار سنندج از آغاز اجرای عملیات سامان‌دهی و کنترل سیلاب شهرک کوثر گریزه در سنندج خبر داد و افزود: احداث مسیر هدایت سیلاب به‌طول 700 متر و با استفاده از لوله بتنی مسلح به قطر یک‌هزار و800 میلی‌متر در حال انجام است. صیدی با بیان اینکه هزینه اجرای طرح سامان‌دهی و هدایت سیلاب شهرک کوثر گریزه 6 میلیارد و 600 میلیون تومان است، گفت: تاکنون این طرح 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 26993