شناسه خبر:27736
1399/6/12 01:47:36

معاون شبکه مخابرات منطقه همدان بیان کرد: در منطقه پردیس همدان با توجه به افزایش سطح تقاضا برای سرویس‌های پُرسرعت اینترنت از سوی مشترکان محترم و به‌ویژه سرویس‌های VDSL، تنها راه ارائه سرویس با باند پهن، نزدیک شدن تجهیزات شبکه به مشترکین و تقلیل فاصله کابلی بود، بنابراین برگردان و تغییرات وسیع در تلفن‌های خانگی منطقه پردیس همدان را داشتیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه همدان، پیمان جعفری با بیان اینکه در ایام تاسوعا و عاشورا با قطع تلفن‌های منطقه پردیس در شهر همدان مواجه شدیم که علت قطعی به‌وجود آمده را توضیح خواهم داد، گفت: قبل از هرچیز ایام عزاداری سالار شهیدان را به عموم مسلمین جهان تسلیت گفته و از همه عزیزان التماس دعا دارم؛ همچنین ضمن عذرخواهی به‌خاطر قطعی پیش‌آمده، از صبر و بردباری مردم در این روزها و همکاری با مخابرات منطقه همدان تشکر می‌کنم.

وی افزود: درخصوص تغییرات جدید در منطقه پردیس همدان، با توجه به افزایش سطح تقاضا برای سرویس‌های پُرسرعت اینترنت از سوی مشترکان محترم و به‌ویژه سرویس‌های VDSL، تنها راه ارائه سرویس با باند پهن، نزدیک شدن تجهیزات شبکه به مشترکین و تقلیل فاصله کابلی بود. بنابراین با تهیه نخستین سری از این نوع تجهیزات سیستمی جدید در استان به ظرفیت حدود چهار هزار پورت که امکان واگذاری صددرصدی ADSL را دارا بود، تصمیم بر این شد که با توجه به ضریب بالای نفوذ ADSL در منطقه پردیس و تقاضای مستمر سرویس‌های باند پهن مشترکین این ناحیه، تجهیزات مورد نظر نصب و راه‌اندازی شود؛ با نصب تجهیزات مذکور از این پس در منطقه پردیس هیچ‌گونه محدودیتی وجود نخواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه موازی با این اقدام چهار دستگاه کافوی نوری در چهار نقطه از این منطقه نصب شد، اظهار کرد: اکنون امکان واگذاری سرویس VDSL را به 70 درصد از مشترکین ارتقا داد.

این مقام مسئول اذعان کرد: نیاز به ذکر است که جهت واگذاری سرویس VDSL، فاصله مشترک با تجهیزات در بهترین حالت کمتر از 500 متر است که طبعاً با انجام این عملیات وسیع برگردان، امکان واگذاری بیشتر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درخصوص تغییرات انجام‌یافته در شماره‌ها که بیشترین حجم پرسش از طرف شهروندان محترم را به خود اختصاص داده نیز باید عرض کنم که رنج شماره‌های این تجهیزات با شماره‌های نسل TDM قبلی مخابرات منطقه متفاوت بوده و امکان وجود یک پیش‌شماره در دو مرکز ازنظر فنی امکان‌پذیر نبوده، گفت: ضمن اینکه درصورت انجام، با حذف مرکز قبلی و استفاده از همان پیش‌شماره، علاوه‌بر قطعی طولانی‌مدت بیش از 70 درصد از مشترکین، بازهم با تغییر شماره مواجه می‌شدند؛ بنابراین مخابرات منطقه همدان جهت ارائه سرویس، ناگزیر از این تغییرات بود.

معاون شبکه مخابرات منطقه همدان افزود: با انجام این برگردان، قابلیت افزایش ظرفیت تا یک‌هزار شماره دیگر فراهم و به سیستم افزوده شد.

این مقام مسئول با بیان آنکه درخصوص اینکه دیگر شرکت‌های تأمین‌کننده سرویس‌های اینترنتی چگونه می‌توانند از این امکانات استفاده کنند باید عرض کنم قراردادی‌های بیت استریم یا اشتراک‌گذاری تجهیزات شبکه در مخابرات پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: این شرکت‌ها ضمن عقد قرارداد با شرکت مخابرات ایران و به تبع آن مخابرات منطقه همدان، به این بحث ورود و به‌تازگی تعدادی از آن‌ها چنین قراردادی را منعقد کرده‌اند، ضمن اینکه دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های مذکور نیز در ادامه راه امکان ورود به این پروژه را دارند.

وی گفت: نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنم، صبر و شکیبایی مشترکین محترم بود که عذرخواهی مجموعه مخابرات منطقه همدان را به‌علت اجرای یک‌باره این طرح پذیرا باشند؛ لازم است یادآوری کنم امکان زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی اولیه را به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و قطع ارتباط تعداد زیادی از مشترکین این ناحیه، نداشتیم.

جعفری با بیان اینکه به همین دلیل با بسیج شدن نیروهای موجود، تلاش وافر آنان و همچنین تأکیدات مدیریت مخابرات منطقه همدان بر انجام هرچه بهتر این عملیات زودتر از زمان مورد نظر اجرایی شد، افزود: برای کم شدن زمان این عملیات برگردان، گروه‌های عملیاتی و توسعه شبکه مخابراتی در سه نوبت کاری و به‌صورت 24 ساعته بدون تأخیر و تعطیلی، این عملیات را مدیریت کردند.

وی ابراز کرد: دراین‌بین فقط حدود 400 مشترک قطعی بیش از 24 ساعت داشتند که از این عزیزان نیز عذرخواهی می‌کنم.

این مقام مسئول با بیان آنکه لازم به ذکر است که مشترکان تجاری و عزیزانی که به هر نحو از خدمات تلفن ثابت در راستای شغل و کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند مانند آژانس‌های خودرویی یا مشاغلی ازاین‌دست می‌توانند با مراجعه به مرکز تلفن بعثت به مدت یک ماه به‌صورت رایگان شماره قبلی را روی شماره جدید انتقال دهند تا فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان و مشتریان خود در باب تغییر شماره را داشته باشند، گفت: در پایان لازم می‌دانم بازهم از کلیه شهروندان عذرخواهی کرده و از شکیبایی آنان تشکر کنم؛ همچنین از تمامی همکاران مخابرات که در برگردان هم‌زمان در حوزه کابل و سیستم، آن‌هم در این برهه زمانی خاص تشریک مساعی داشتند، تشکر ویژه دارم.

شناسه خبر 27736