شناسه خبر:27798
1399/6/12 15:01:40

رئیس جمهور اسبق لبنان تاکید کرد: فرانسه می‌خواهد سازش با رژیم صهیونیستی را همانند کاری که امارات کرد به لبنان دیکته کند.

امیل لحود گفت: هرگونه دیکته خارجی بر کشور را رد می‌کند.

لحود تصریح کرد: فرانسه سیاستمداران لبنانی را در زمینه اموال قاچاقشان در خارج تهدید کرده تا فورا درباره انتخاب نخست‌وزیر توافق کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی هرآنچه را که در خصوص لبنان می‌خواهد به آمریکا دیکته می‌کند و عکس این موضوع وجود ندارد و آنچه رژیم اسرائیل به آن اهمیت می‌دهد ضعیف ماندن اعراب است.

رئیس جمهور اسبق لبنان اظهار کرد: فرانسه خواستار صلح میان لبنان و اسرائیل است٬ همان کاری که امارات کرد و فردا عربستان انجام خواهد داد.

لحود با تاکید بر اینکه لبنانی‌ها هرگز به این امر راضی نمی‌شوند٬ حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود به نقل از روزنامه فیگارو فرانسه گفت که فرانسه سیاستمداران لبنانی را در زمینه پول‌هایی که قبل از اعتراضات اکتبر به خارج قاچاق کرده بودند٬ برای توافق سریع درباره انتخاب نخست‌وزیر تهدید کرده است.

امیل لحود با اشاره به درخواست‌های فرانسه و سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور خطاب به سیاستمداران کنونی لبنان تاکید کرد: کرامت شما مهم‌تر از زندگیتان است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 27798