شناسه خبر:28239
1399/6/20 11:40:26

استاندار کردستان گفت: زریوار یک ظرفیت بزرگ زیست محیطی و گردشگری برای استان است ولی متاسفانه برای زریوار کار چندانی انجام نشده است.

بهمن مرادنیا ظهر روز چهارشنبه در جلسه کمیته استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار اظهار کرد: همواره در مورد زریوار و ساماندهی آن صحبت می‌شود ولی توجه جدی به آن صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: زریوار یک ظرفیت بزرگ زیست محیطی و گردشگری برای استان است ولی متاسفانه برای زریوار کار چندانی انجام نشده است.

وی اضافه کرد: اگر نسبت به ساماندهی و رفع مشکلات تالاب زریوار درست اقدام می‌شد این تالاب می‌توانست یک منبع درآمدی پایدار برای استان باشد.

مرادنیا تاکید کرد: راه نجات زریوار و کاستن از مشکلات آن به‌‌کار گرفتن بخش خصوصی توانمند و دارای برنامه است که به صورت وسیع وارد کار شود.

استاندار کردستان همچنین خطاب به مدیران محیط زیست درخصوص برنامه‌های مختلف برای مطالعه مشکلات زریوار گفت: سال‌هاست از این دست مطالعات پراکنده در دست انجام است ولی نتیجه چندانی از آن حاصل نشده است، بنابراین ضرورت دارد چند مورد برنامه محدود مشخص و نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود.

سازمان محیط زیست قانون حفاظت از تالاب‌ها را در مورد زریوار اجرا کند

مرادنیا اظهار کرد: بهتر است سازمان محیط زیست قانون حفاظت از تالاب‌ها را در مورد زریوار به اجرا بگذارد و عوامل تهدیدکننده آن را رفع کند، چرا که امروز زریوار از جوانب مختلف مورد تهدید است.

وی همچنین در خصوص حضور شهرداری در حاشیه زریوار نیز گفت: شهرداری چندین سال است درتالاب زریوار حضور دارد و در ساماندهی آن به هیچ وجه موفق نبوده و امیدی نیز نمی‌رود در آینده بتواند موفقیتی کسب کند.

مرادنیا یادآوری کرد: شهرداری در محل تالاب زریوار باید تابع قوانین و مقررات محیط زیست باشد و ساختار و دستورالعمل‌های زیست محیطی را بپذیرد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28239