شناسه خبر:28528
1399/6/25 13:57:10

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برنامه توسعه باغات دیم در هفت شهرستان استان با مساحت بیش از 6 هزار هکتار در حال انجام است که هدف از انجام آن جلوگیری ازفرسایش خاک و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است.

علیرضا احمدوند در این‌باره اظهار کرد: باتوجه به سند توسعه باغات دیم که در سال 95 در استان تدوین شد یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی توسعه باغات به صورت دیم است.

وی افزود: برنامه توسعه باغات دیم در هفت شهرستان استان با مساحت بیش از 6 هزار هکتار در حال انجام است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: گسترش این طرح در مناطقی که میزان بارش آن‌ها بالای 300 میلی‌متر بوده و استعداد توسعه باغات را داشته باشند در اولویت جهاد کشاورزی استان است.

احمدوند با اشاره به اینکه گونه‌های مختلف بادام، انگور، گل محمدی، انجیر و انار در اولویت کشت جهاد کشاورزی قرار دارد، تصریح کرد: منطقه مورد نظر پس از استعداد‌یابی، شناسایی خاک، شیب، میزان بارندگی در اولویت قرار می‌گیرد که بر اساس دستورالعمل محققان اقدام به کشت در آن‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه باغات دیم در استان بدین منظور است که بهره‌وری بهینه از آب صورت گیرد همچنین ازفرسایش خاک جلوگیری می‌کند و ایجاد اشتغال و درآمد در مناطق روستایی را به همراه دارد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 28528