مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: قطعه خرمآباد- بروجرد از آزاد راه خرمآباد- بروجرد و اراک تا پایان سال تکمیل میشود.
رضا خالقی با اشاره به پروژههای جهش تولید در حوزه راه اظهارکرد: محور خرمآباد – کوهدشت با 80 درصد پیشرفت فیزیکی یکی از مهمترین پروژههای جهش تولید در حوزه راه است که امیدواریم تا پایان سال و در نهایت پایان دولت دوازدهم تکمیل شود.
وی افزود: از 86 کیلومترمحور خرمآباد- کوهدشت 66 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و مابقی نیز در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: چالشیترین قطعه این محور یعنی چنار به طول 5 کیلومتر پس از سه سال تعطیلی اکنون فعال و ابنیه در حال کار است، این قطعه بیش از 20 آب رو دارد از طرفی به دلیل اینکه واریانت جدید است عملیات خاکی گسترده ی دارد.
خالقی به محور ازنا- شازند نیز اشاره و بیان کرد: خردادماه یازده کیلومتر از این محور به بهرهبرداری رسیده و بنا داریم در آینده نزدیک به 18 کیلومتر برسانیم، طول این محور در استان 35 کیلومتر و در استان مرکزی نیز 35 کیلومتر است.
وی افزود: پیشرفت فیزیکی محور ازنا- شازند در استان 60 درصد پیشرفت اما در استان مرکزی زیر 20 درصد است.
این مقام مسوول در مورد وضع آزاد راه بروجرد- خرمآباد- اراک نیز توضیح داد: قطعه بروجرد- خرمآباد تا پایان سال تکمیل میشود، البته قراربود آبان ماه این اتفاق بیفتد اما به دلیل افزایش قیمتها این وعده محقق نشد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: کل محور در حوزه استان بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما قطعه خرمآباد – بروجرد بالای 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان سال به بهرهبرداری برسد.
خالقی در خصوص پروژه پل کاکارضا هم بیان کرد: برای احداث پل 19 شمع کار شده، پایههای پل نیز در حال ساخت است و به طور قطع تا پایان سال تکمیل میشود این پروژه از جمله پروژههایی است که شخص وزیر به جد پیگیر است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در بخش دیگری از صحبتهای خود به محور جدید پلدختر-خرمآباد نیز اشاره کرد و گفت: بعد از سیل وزیر راه و شهر سازی اسلامی با حضور میدانی در این محور بر احداث واریانت جدید تاکید داشتند تا از سیل آسیبی نبیند.
خالقی افزود: این محور در چهار قطعه تعریف شده که قطعه اول به قرارگاه و قطعه چهارم به بخش خصوصی واگذار شد، قرارگاه کار خود را زودتر آغاز کرده و ابنیه در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه این محور در مجموع 7 کیلومتر تونل دارد، عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه بالای یک هزارمیلیارد تومان اعتبار است که با اعتبار سنواتی امکان پذیر نیست، بنابراین طرحی رائه شده که از ماده 56 قانون الحاق یک قرار است استفاده کنند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بانک ملی، سپه و پاسارگاد برای تامین تسهیلات انتخاب شدند که دو بانک تاکنون موافقت خود را اعلام کردهاند.
خالقی با اشاره به اینکه پروژه کمتر از ده درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: برنامه زمان بندی برای تکمیل پروژه 36 ماهه اسا اما به نظر میرسد تکمیل این پروژه به 5 سال زمان نیاز دارد.
منبع: خبرگزاری فارس
شناسه خبر 30093