شناسه خبر:32139
1399/8/29 14:41:07

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در طرح کمک مومنانه که با آغاز کرونا در لرستان آغاز شده تا به امروز 50 میلیارد تومان کمک شامل 112 هزار بسته معیشتی، 10 هزار کارت هدیه، 10 هزار بسته آموزشی و لوازم تحریر و 185 هزار بسته بهداشتی بین مردم نیازمندتوزیع شده است.

مجید سوری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهارکرد: امروز کشورهای منطقه به بسیج مستضعفین به عنوان الگویی موفق در راستای مبارزه با استکبار جهانی نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیج در تمام صحنه‌های خطیر کشور حضور فعالی داشته است، افزود: بسیج در تمام اقشار جامعه حضور دارد و به آنان خدمت رسانی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بیان کرد: از هفته بسیج سال گذشته تا امروز در لرستان 734 پروژه محرومیت زدایی در استان انجام شده است.

سوری با اشاره به اینکه گروهای جهادی بسیج دوشادوش کادر درمان در حال مبارزه با کرونا هستند،تصریح کرد: در حوزه‌های اقتصادی مانند راه اندازی کارگاه زود بازده اقتصادی نیز بسیج حضور فعالی دارد.

وی خاطر نشان کرد: برپایی کارگاه‌های تولید ماسک در ایامی که شاهد کمبود این محصول راهبردی در بحث پیشگیری از کرونا بودیم یکی از برگ‌های زرین اقدامات بسیج در کشور است.

معاون هماهنگ کننده سپاه لرستان گفت: چندین نقاهتگاه در شهرهای مختلف استان آماده شده که در صورت نیاز کادر درمان از ظرفیت آنان استفاده می‌شود همچنین شناسایی افراد مبتلا به کرونا نیز یکی دیگر از طرح‌های سازمان بسیج در کشور است.

سوری با عنوان کردن این موضوع که از ظرفیت گروه‌های جهادی برای انجام کارهای خدماتی بیمارستان‌ها استفاده می‌کنیم، یادآور شد: همچنین مناطق حساسی که بایستی در شهر ضد عفونی شوند به صورت هوشمند ضد عفونی می‌کنیم.

وی اظهارکرد: با توجه به کمبودی که در حوزه بانک خون در سراسر کشور رخ داده است از ظرفیت اقشار مختلف بسیج برای اهدای خون در هفته بسیج استفاده می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: در حوزه کمک مومنانه علاوه بر اقدامات همیشگی 112 هزار بسته معیشتی، 10 هزار کارت هدیه، 237 عدد جهیزیه کامل، 10 هزار بسته آموزشی و لوازم تحریر و در نهایت 185 هزار بسته بهداشتی توزیع شده است.

سوری با اشاره به اینکه در مراحل قبلی کمک مومنانه تا به امروز 50 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، بیان کرد: این کمک‌ها بیشتر در حوزه معیشتی و جهیزیه بوده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های بسیج مبارزه با گران فروشی و برخورد قاطع با محتکران است که تا به این لحظه 34 انبار کالاهای ضروری مردم شناسایی و افراد خاطی برخورد کرده ایم.

شناسه خبر 32139