شناسه خبر:32281
1399/9/2 14:12:51

دبیر هیئت بوکس کرمانشاه گفت: شرایطی که کرونا برای بوکس کرمانشاه به‌وجود آورده، باعث شده تا برای بازیابی آن در دوران پساکرونا نیازمند مدت‎زمان زیاد و تلاش و همتی مضاعف باشیم.

خدر ولدی با اشاره به تعطیلی 9 ماهه رشته‌های پُربرخورد ازجمله بوکس، اظهار کرد: طی این مدت باشگاه‌های بوکس کرمانشاه فعالیتی نداشته و قهرمانانمان از تمریناتشان جا مانده‌اند.

وی تصریح کرد: دور ماندن قهرمانان و ورزشکاران بوکس از تمریناتشان پیامدهای منفی زیادی برای این رشته دارد که نتایج آن را بعدها خواهیم دید.

دبیر هیئت بوکس کرمانشاه اضافه کرد: هرچند می‌دانیم بوکس رشته‌ای پُربرخورد است و برای حفظ سلامتی ورزشکاران این رشته بهترین تصمیم همان تعطیلی بوده، اما آسیب‌هایی هم که به‌واسطه شیوع این بیماری به بوکس وارد شده، بسیار زیاد است.

وی ریزش بالای تعداد مشت‌زنان را از پیامدهای منفی مهم شیوع این بیماری دانست و افزود: هرچند هیئت در این شرایط کرونایی فعالیتی ندارد، اما با بسیاری از قهرمانمان در ارتباط هستیم و برخی از آن‌ها عنوان کردند که پس از پایان کرونا دیگر بوکس را ادامه نمی‌دهند، چراکه با شیوع این بیماری آن‌قدر گرفتار مشکلات شده‌اند که توان ادامه بوکس را ندارند.

ولدی افزود: متأسفانه تعدادی از ورزشکارانمان هم به این بیماری مبتلا شده‌اند و عوارض ناشی از کرونا بر ریه‌هایشان شاید مانع از ادامه دادن راه قهرمانی این قهرمانان شود.

وی گفت: اگر روزی کرونا هم تمام شود، تلاش و همت زیادی لازم است تا بتوانیم این رشته را دوباره سر پا کنیم، قهرمانانمان را دوباره دور هم جمع و مسابقات را برگزار کنیم و حداقل یک سالی زمان می‌برد.

دبیر هیئت بوکس کرمانشاه درخصوص چرایی عدم حضور کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر بوکس هم گفت: طبق برآوردهایی که انجام داده بودیم، برای حضور در این رقابت‌ها به حدود 800 میلیون تا یک میلیارد تومان بودجه نیاز داشتیم.

وی عنوان کرد: با تعدادی حامی صحبت کردیم تا پشتیبان ما برای حضور در این رقابت‌ها باشند، اما کسی قبول نکرد.

ولدی در ادامه گفت: البته به نظر می‌رسد برگزاری این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام باشد، چراکه بیماری کرونا همچنان در اوج بوده و ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز مجوز برگزاری آن را صادر نکرده است.

شناسه خبر 32281