شناسه خبر:32393
1399/9/4 11:30:08

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج از اجرای طرح ساماندهی تپه شیخ سلام خبر داد و گفت: احداث فضای سبز، نصب سیستم روشنایی و آسفالت خیابان مجاور این تپه از جمله اقداماتی است که در راستای ساماندهی این تپه انجام می‌شود.

گوهرتاج قزوینی همسر، مادر و خواهر دو شهید گفته بود: سال‌های سال است تنها دلخوشی‌ام مزار شهدایم است که البته با مشقت و سختی زیاد می‌توانم بروم، سخت و صعب‌العبور بودن مسیر از یک سو و حضور افراد معتاد و موادفروش از سوی دیگر عرصه را بر من و سایر خانواده شهدایی که عزیزانشان در تپه شیخ ‌سلام دفن شده‌اند سخت کرده است.

مزار 20 و چند شهید در این تپه قرار گرفته است، سال‌ها تلاش ما مکاتبات پی در پی با استانداران مختلف و شهردارانی که یکی پس از دیگر سکان مدیریت را به دست گرفته‌اند بی‌فایده بوده است.

وقفی‌بودن اراضی این آرامستان بهانه‌ای برای توجیه کم‌کاری مسوولان بود که مدیرکل اوقاف استان بدون هیچ مشکلی نوشتند از اول خیابان حضرت فاطمه تا تپه شیخ سلام متعلق به شهداست، 50 نفر صورت جلسه را امضا کردند ولی باز هم اتفاقی نیفتاد.

نامه اوقاف را به شهرداری بردم، شهرداری به بنیاد شهید و بنیاد شهید ما را به شهرداری حواله می‌کند و توپ را در میدان یکدیگر می‌اندازند!

اگرچه محوطه آرامستان توسط شهرداری نهالکاری شد، اما بعد از مدتی به خاطر حضور معتادان و عدم آبرسانی مناسب از بین رفت.

*طرح ساماندهی تپه شیخ سلام بزودی آغاز می‌شود

برای پیگیری موضوع به سراغ متولیان شهرداری منطقه یک سنندج رفتیم، او گفت: وضعیت توپوگرافی سنندج به گونه‌ای است که تپه‌های مختلفی در سطح شهر وجود دارد که صیانت از این میراث طبیعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

علیرضا کاظمی گفت: برخی از این تپه‌ها جزو آرامستان‌های قدیمی شهر هستند که به دلیل عدم ساماندهی موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی گفت: یکی از تپه‌های سطح شهر تپه شیخ سلام واقع در کمربندی کارگر است که این تپه هم از جمله آرامستان‌های قدیمی است و مقبره چندین شهید والامقام هم دراین تپه قرار دارد.

کاظمی عنوان کرد: در راستای ساماندهی تپه‌های سطح شهر پس از برنامه ریزی و همکاری اداره اوقاف طرح ساماندهی تپه شیخ سلام توسط شهرداری منطقه یک تهیه و تدوین شد.

وی از آغاز اجرای طرح ساماندهی تپه شیخ سلام خبر داد و گفت: در راستای ساماندهی این تپه اقداماتی نظیر احداث پارک، نصب روشنایی و همچنین نصب ست بازی کودکان و آسفالت معابر مجاور این تپه اجرا خواهد شد.

کاظمی اعلام کرد: واحد عمران و خدمات شهری این شهرداری اقداماتی نظیر تنظیف و پاکسازی و نهال کاری محوطه این تپه را انجام داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ساماندهی تپه شیخ سلام گام مهمی در راستای رضایمندی خانواده شهدای مدفون در این تپه و ساکنان کمربندی کارگر برداشته شود.

شناسه خبر 32393