سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح احداث تونل اسپژ در مسیر جاده الشتر به بروجرد ردیف ملی گرفت.
یحیی ابراهیمی افزود: با بهره برداری از تونل اسپژ، استان لرستان به محور مهم مواصلاتی مرکز و غرب کشور تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: تونل اسپژ در حد فاصل شهرستانهای سلسله و بروجرد قرار دارد و از آنجاییکه میتواند سلسله را از بن بست جادهای خارج کند یک طرح عمرانی بسیار راهبردی برای ساکنین این منطقه محسوب میشود.
ابراهیمی تصریح کرد: این تونل با طول 2 هزار و 80 متر، علاوه بر اینکه 110 کیلومتر از مسافت غرب به مرکز ایران را کم میکند سلسله و دلفان را در مسیر اصلی این محور قرار میدهد که این مهم تحول خوبی در وضعیت اقتصادی 2 شهرستان ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه احداث تونل اسپژ از سال 94 تاکنون تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ادامه داد: طی این مدت بیش از هفت میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و مطابق برآوردهای کارشناسی در آن زمان، به رقمی بیش از 41 تومان برای بهره برداری کامل آن نیاز بود که با توجه به گرانیهای اخیر، این میزان افزایش خواهد داشت.
ابراهیمی گفت: با پیگیریهای صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی ردیف ملی تونل اسپژ برای سال 1400 اخذ شد و این طرح سال آینده تخصیص اعتبار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این طرح میان پروژههای ملی با اعتبارات فرا استانی یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه است بنابراین پیگیریها برای جذب اعتبار هرچه بیشتر در قالب ردیف مشخص شده، ادامه دارد.
وی اضافه کرد: هماکنون ارتباط استان کرمانشاه با مرکز کشور به ویژه اصفهان، از طریق محور صحنه، نهاوند، بروجرد و نجف آباد است، اما با بهره برداری از تونل اسپژ، جاده راهبردی اصفهان به کرمانشاه از محور هرسین، نورآباد، الشتر، بروجرد و نجفآباد عبور میکند.سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح احداث تونل اسپژ در مسیر جاده الشتر به بروجرد ردیف ملی گرفت.
یحیی ابراهیمی افزود: با بهره برداری از تونل اسپژ، استان لرستان به محور مهم مواصلاتی مرکز و غرب کشور تبدیل خواهد شد.
وی اظهار کرد: تونل اسپژ در حد فاصل شهرستانهای سلسله و بروجرد قرار دارد و از آنجاییکه میتواند سلسله را از بن بست جادهای خارج کند یک طرح عمرانی بسیار راهبردی برای ساکنین این منطقه محسوب میشود.
ابراهیمی تصریح کرد: این تونل با طول 2 هزار و 80 متر، علاوه بر اینکه 110 کیلومتر از مسافت غرب به مرکز ایران را کم میکند سلسله و دلفان را در مسیر اصلی این محور قرار میدهد که این مهم تحول خوبی در وضعیت اقتصادی 2 شهرستان ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه احداث تونل اسپژ از سال 94 تاکنون تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ادامه داد: طی این مدت بیش از هفت میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و مطابق برآوردهای کارشناسی در آن زمان، به رقمی بیش از 41 تومان برای بهره برداری کامل آن نیاز بود که با توجه به گرانیهای اخیر، این میزان افزایش خواهد داشت.
ابراهیمی گفت: با پیگیریهای صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی ردیف ملی تونل اسپژ برای سال 1400 اخذ شد و این طرح سال آینده تخصیص اعتبار خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این طرح میان پروژههای ملی با اعتبارات فرا استانی یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه است بنابراین پیگیریها برای جذب اعتبار هرچه بیشتر در قالب ردیف مشخص شده، ادامه دارد.
وی اضافه کرد: هماکنون ارتباط استان کرمانشاه با مرکز کشور به ویژه اصفهان، از طریق محور صحنه، نهاوند، بروجرد و نجف آباد است، اما با بهره برداری از تونل اسپژ، جاده راهبردی اصفهان به کرمانشاه از محور هرسین، نورآباد، الشتر، بروجرد و نجفآباد عبور میکند.
شناسه خبر 33063