شناسه خبر:33190
1399/9/17 10:27:55
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سرپل‌ذهاب خبر داد:

کشف103 راس دام سبک قاچاق در نوار مرزی سرپل‌ذهاب

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت: 103 راس دام سبک قاچاق در نوار مرزی این شهرستان توسط نیروهای هنگ مرزی سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی کشف و ضبط شد.

حسن پیرکرمی عنوان کرد: قاچاقچیان قصد خارج کردن این تعداد دام به عراق را داشتند که توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شدند.

وی اظهارکرد: این دام‌ها از نوع نر و پرواری هستند که با هوشیاری نیروهای هنگ مرزی قاچاقچیان موفق به خارج کردن آن‌ها از کشور نشدند و در این رابطه یک نفر هم دستگیر شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل ذهاب گفت: این میزان دام قاچاق در منطقه بیشگان کشف و در این رابطه نیز پرونده قضایی برای متهم تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان ارسال شد.

پیرکرمی ادامه داد: قاچاق دام در مناطق مرزی به کشور عراق به دلیل تفاوت قیمت از سوی افراد سودجو دنبال می‌شود که ضرر و زیان بسیاری برای اقتصاد کشور دارد از این رو مرزداران کشور با این پدیده مخرب اقتصادی به شدت برخورد خواهند کرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه نیز از رشد 24 درصدی کشفیات دام قاچاق در هفت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و 579 راس دام و طیور از قاچاقچیان کشف شد در حالی که کشفیات مدت مشابه سال گذشته دو هزار و 894 راس بوده است.

سرهنگ جلیل سلطانی ادامه داد: بیشترین دام‌های کشف شده در این مدت گوسفند دوهزار و 542 راس، طیور 933 قطعه و گاو 101 راس بوده است.

وی همچنین ارزش احشام قاچاق کشف شده را بالغ بر 61 میلیارد و 960 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: از نظر ارزش ریالی نیز امسال نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته ایم.

 

شناسه خبر 33190