شناسه خبر:33806
1399/9/27 10:44:14
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام:

واحد تولید خوراک دام و طیور دره‌شهر پس از 15 سال احیا شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایلام از فعالیت دوباره واحد تولید خوراک دام و طیور شهرستان دره‌شهر پس از 15 سال راکد بودن خبر داد.

رضا محمدرحیمی روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی ثمرات بسیار زیادی برای رونق‌بخشی به حوزه تولید و اشتغال استان داشته که منجر به احیای تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه‎تعطیل استان شده است.

وی افزود: یکی از این مراکز، واحد تولید خوراک دام و طیور دره‌شهر بود که درنتیجه مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان به چرخه فعالیت بازگشته است.

رئیس سازمان صمت ایلام یادآور شد: بدهی این مجموعه به بانک ملت تعیین تکلیف و سرمایه در گردش نیز تأمین شده و هم‎اکنون در مدار تولید قرار گرفته است.

محمدرحیمی با اشاره به مصوبات گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی درخصوص مشکلات واحد تولید گچ ایلام، تأکید کرد: این شرکت با مشکل تأمین آب مواجه بود که مجوز حفر دو چاه با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای صادر شد و چاه دوم در منطقه بانروشان به آب رسید و باعث شد مشکل این واحد نیز برطرف شود.

وی تأکید کرد: شرکت شن و ماسه زرانگوش بدره که از محل منابع اشتغال روستایی ایجاد شده است، با واگذاری قسط نخست تسهیلات و سهم آورده مجری وارد مدار فعالیت شد.

رئیس سازمان صمت ایلام درخصوص مشکلات شرکت سیمان دهلران نیز یادآور شد: مدیران این مجموعه درصورتی که نسبت به تأمین منابع مورد نیاز آن اقدام کنند، می‌توانند از تسهیلات ماده 20 قانون رفع موانع تولید بهره‌مند شوند.

شناسه خبر 33806