شناسه خبر:34205
1399/10/4 09:52:02

سپهرغرب، گروه خبر: در کارگروه پژوهش و فناوری استان، از 7 پژوهشگر برتر دانشگاه ایلام به نمایندگی از پژوهشگران دانشگاه‌های استان تجلیل شد.

«قاسم سلیمانی دشتکی»، استاندار ایلام، در کارگروه پژوهش و فناوری استان، پژوهش دانشجویان را چراغ راه آینده دستگاه‌های اجرایی عنوان و اظهار کرد: پژوهش‌های انجام شده در ایلام بیشتر علمی و کاربردی است و این می‌تواند در توسعه اقتصادی و رونق صنعت استان تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های دانشجویان ایلامی باید به عنوان یک مرجع مهم برای استفاده پژوهشگران سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد، گفت: علاوه بر تخصیص اعتبارات برای توسعه پژوهش، باید سال آینده نیز اعتباراتی برای پژوهش در حوزه دفاع مقدس ایلام بطور ویژه اختصاص یابد.

استاندار ایلام با بیان اینکه پژوهش‌های دانشگاه‌های ایلام راه را برای توسعه عملکردی دستگاه‌های اجرایی استان فراهم کرده است، افزود: دایره المعارف مرجع پژوهش دانشجویان دانشگاه‌های ایلام باید در سال 1400 تالیف شود.

وی با قدردانی از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و رییس دانشگاه ایلام به دلیل توجه ویژه به بخش پژوهش اضافه کرد: توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در هر جامعه ای بدون پژوهش امکان پذیر نیست، کما اینکه در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین سهم اعتبارات به برنامه‌های علمی و پژوهشی اختصاص دارد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های استان هر اندازه به بخش پژوهش‌های علمی توجه کنند به همان اندازه بالاترین بهره وری و کمترین اتلاف منابع را خواهند داشت، از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست: سهم پژوهش از اعتبارات سال 1400 استان ایلام از یک به سه درصد افزایش یابد.

دکتر «محمد علی‌اکبری» رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه ایلام به دلیل توجه به حوزه نفت و گاز و زمین شناسی قطب مطالعات انرژی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: دانشگاه ایلام طی یکسال اخیر با ثبت 185 مقاله معتبر خارجی، 288 مقاله معتبر فارسی، چاپ 32 کتاب فارسی در قالب تألیف و ترجمه، 19 طرح درون دانشگاهی، 32 طرح برون دانشگاهی، هفت واحد فناور و 135 مقاله همایشی توانست در شاخص H نمره 53 را به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه این دانشگاه در سال 99 براساس اعلام وزارت علوم از نظر ارزیابی عمومی بین رتبه 31 تا 40 کشور را به اختصاص داده است، تصریح کرد دانشگاه ایلام از نظر کارایی پژوهش دارای رتبه 26 و از نظر کیفیت پژوهشی نیز رتبه 16 کشور را نیز کسب کرده است.

علی‌اکبری گفت: در سال 99 تعداد پنج مقاله دانشگاه ایلام با تلاش پژوهشگران در مجموع پنج درصد مقالات معتبر دنیا قرار گرفته است.

وی از برگزاری همایش ملی (زیست جهان پس از کرونا) طی هفته‌های آینده خبر داد و افزود: تاکنون 256 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

در پایان این نشست از 7 پژوهشگر برتر دانشگاه ایلام به نمایندگی از پژوهشگران دانشگاه‌های استان تجلیل شد.

شناسه خبر 34205