شناسه خبر:34524
1399/10/10 09:39:48

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان در برنامه بازگشایی معبر محور قدر با اشاره به مزایای تحقق این پروژه، احداث بلوار قدر را مصداق عینی مدیریت جهادی خواند.

در هر جامعه‌ای شهروندان ارتباط گسترده و پُرتکراری با هریک از عناصر شهری دارند؛ به‌عنوان مثال مبلمان شهری، بهره از اِلمان‌هایی که حسی خوشایند را همراه با تدبر در ما ایجاد می‌کند، احداث پارک‌های تخصصی وعمومی در راستای سرسبزی شهر، ساخت پیاده‌راه‌هایی که انسان را در اولویت قرار می‌دهد، طرح‌های گره‌گشای ترافیک، ایجاد فرهنگ‌سراهایی که مهارت‌آموزی می‌کنند و غیره، به‌صورت کلی هریک از موارد ذکرشده و خیلی از موارد دیگر می‌توانند تصویر و سیمایی به‌یادماندنی از فضای شهری را برای شهروندان بیافرینند.

حال این مدیران شهری هستند که قادر خواهند بود به هریک از خواسته‌های مذکور جامه عمل بپوشانند و از این منظر بهبود زندگی کیفی شهروندان را موجب شوند. شهرداری منطقه سه در راستای تحقق تمام و یا بخشی از وظایف و مواردی که جهت رفاه عمومی شهروندان درنظر گرفته شده، گام‌های مؤثر و سازنده‌ای را برداشته و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

ایجاد، بهسازی و بازسازی زمینه‌هایی از شهر که از نقشی حیاتی در منطقه مورد نظر برخوردار هستند و همچنین پیگیری و انجام پروژه‌هایی که کمتر مدیری به سراغ آن‌ها می‌رود، همچون پروژه سلامت و طرح‌هایی مانده بر زمین که سال‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند و می‌توانند گره از مشکلات بخشی از مردم بگشایند، ازجمله رویکردهای منطقه سه شهرداری همدان بوده است.

در شرایط امروز زمانی که در جامعه محلی خود با تحقق پروژه‌ای اثربخش مواجه می‌شوید، احوالی خوش برای شما تداعی خواهد شد؛ احیا و احداث پروژه‌هایی که تحقق آن‌ها نیاز به صبر و حوصله‌ای زیاد و تلاشی مضاعف دارد، از آن دست کارهایی بوده که توسط منطقه سه شهرداری همدان پایانی شایسته پیدا کرده است.

بلوار قدر تا سه ماه پیش رودخانه‌ای روباز بود که منشأ انواع بیماری به‌شمار می‎رفت و خطر سقوط، بوی متعفن فاضلاب و آسیب‌های بسیاری دیگر نیز به همراه داشت و اکنون این فضا با این ویژگی‌ها به بلواری 35 متری بدل شده که علاوه‎بر رفع تمام خطرات ذکرشده، موجب افزایش ارزش‎افزوده املاک و و رفع معضل ترافیکی منطقه است.

این پروژه با اعتباری 82 میلیارد ریالی توانسته است گامی اساسی در راستای افزایش کیفی زندگی شهروندان باشد. در مسیر تحقق این پروژه ملکی با ارزش 30 میلیارد ریال مورد تملک قرار گرفت.

      احداث محور 35 متری قدر از دیگر اقدامات شایسته منطقه 3

شهردار همدان در این خصوص گفت: در ادامه اقدامات عمرانی و شایسته منطقه سه شهرداری همدان بعد از بازگشایی تأثیرگذار محور سلامت، احداث محور 35 متری قدر که بین بلوار حضرت امام (ره) و میدان امام حسین (ع) قرار گرفته، مورد توجه و در دستور کار است.

عباس صوفی با اشاره به مزایای ایجاد این پروژه، عنوان کرد: محور قدر منطقه خضر را از بن‌بست خارج و زمینه روان‌سازی ترافیک را فراهم می‌کند و همینطور شرایط کیفی و مناسبی را برای زندگی شهروندان از منظر مورد اشاره ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به تلاشی که کارکنان منطقه سه شهرداری همدان در این مدت و در پروژه‌های مختلف داشته‌اند، افزود: همکاران این منطقه از شهرداری همدان با صرف زمانی چندماهه روی این محور و با انجام اقدامات مختلفی همچون دیوارچینی، ایجاد پوشش برای رودخانه، تملک برخی از معابر که اکنون هم شاهد تخریب معبری در این راستا هستید، سعی بر پیشبرد مناسب اجرای عملیات داشته‌اند.

      روان‌سازی ترافیک از مزایای احداث محور قدر

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز با اشاره به تملک و بازگشایی محور 35 متری قدر، عنوان کرد: این پروژه از نقشی مؤثر وحیاتی در منطقه پیرامونی برخوردار است و اتصال بزرگراه حضرت امام به میدان امام حسین را ممکن می‌کند.

محمدرضا فیض‌منش با بیان اینکه بعد از اجرای پروژه سلامت بی‌درنگ در راستای عملیاتی شدن محور قدر اقدام کردیم، مطرح کرد: همکاران مورد نظر جهت تحقق این پروژه در منطقه با صرف زمانی چندماهه تلاش مطلوبی را به ثمر نشاندند.

این پروژه علاوه‌بر مزایای بسیار، روان‌سازی ترافیک را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به افتتاح اتاق مادر و کودک در پارک شهروند، عنوان کرد: پروژه 6 هکتاری پارک گلستان در همین حوالی و روبه‌روی روستای شورین و همین‌طور احداث پارک دانش در بلوار دانشگاه آزاد و سنگ‌فرش کردن و محوطه‌سازی سر گذر در زمره 28 پروژه فعال منطقه سه است.

فیضی‌منش در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر پیشرفت پروژه‌های منطقه سه گفت: به‌طور میانگین پروژه‌های فعال منطقه پیشرفت 90 درصدی دارد.

شناسه خبر 34524