شناسه خبر:34531
1399/10/10 09:50:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: سرقت تجهیزات برق مانند کابل، ترانس و تابلو برق در سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

امیدعلی مرآتی افزود: متأسفانه روزانه بخش قابل‌توجهی از تجهیزات شرکت توزیع نیروی برق به سرقت می‌رود که باعث خسارت فراوان به این شرکت و نارضایتی مشترکان از قطعی برق می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از وقت این شرکت صرف رفع مشکلات ناشی از سرقت تجهیزات برق می‌شود، گفت: اگراین سرقت‌ها نداشته باشیم به جرات می‌گویم هیچ خاموشی و قطعی برقی در سطح استان نخواهیم داشت، مگر زمان برودت هوا که تامین گاز نیروگاه‌های برق با مشکل روبرو می‌شود.

20 درصد مشترکان برق استان شامل برق امید می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح «برق رایگان امید» وزارت نیرو گفت: 20 درصد از مشترکان برق استان شامل این طرح می‌شوند و از زمان اجرای آن در آبان‌ماه از برق رایگان بهره‌مند شدند.

مرآتی همچنین یکی دیگر از خدمات شرکت توزیع نیروی برق را راه‌اندازی نرم‌افزار «برق من» با ارائه 40 نوع خدمت غیرحضوری این شرکت به مشترکان اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی این اپلیکیشن در زمان بحران شیوع بیماری کوید 19 یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو است که در استان کرمانشاه هم اجرا شده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در هم‌افزایی با مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اشاره کرد که تقدیر دانشگاه علوم پزشکی استان و استاندار را به همراه داشته است.

کرمانشاه با داشتن 25 هزار کیلومتر مربع وسعت و 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ 785 هزار مشترک برق دارد که 83 درصد از آن‌ها، یعنی 652 هزار مشترک خانگی هستند که نشان از ضعف صنعت در این استان دارد.

همچنین تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان‌ها) این شرکت سه‌هزار و 250 مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت‌هزار و 400، مشترک صنعتی سه هزار و 111 و مشترک تجاری هشت هزار و 900 است.

شرکت توزیع برق استان کرمانشاه 11 هزار و 758 کیلومتر شبکه هوایی، 17 هزار و 968 ترانس با تولید دو هزار و 153 مگاوات شبکه توزیع، 269 فید عمومی و 31 فید تخصصی دارد.

شناسه خبر 34531