شناسه خبر:34897
1399/10/17 12:28:07

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار استان کرمانشاه با اعلام اینکه این شهرستان از نظر کرونا در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: در این شرایط باتوجه به هماهنگی به عمل آمده با ستاد مدیریت کرونا استان، تالارهای این استان با یک‌سوم ظرفیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند.

فضل‌الله رنجبر افزود: فعالیت تالارها تا اطلاع ثانوی با این شرایط بلامانع است اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند احتمال برگشت به روند قبل وجود دارد.

وی تأکید کرد که تالارها باید دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک برای مدعویان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر دستورات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه گفت: گروهی از مرکز بهداشت، اداره اماکن، ناظران اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت کماکان بر عملکرد تالارها نظارت دارند.

رنجبر افزود: اکنون در شهرستان کرمانشاه حدود 85 تالار وجود دارد که فعالیت آن‌ها براساس دستورالعمل ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه از زمان شیوع این بیماری تاکنون تعطیل شده است.

وی گفت: خوشبختانه تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان کرمانشاه کاهش یافته اما این وضعیت ناپایدار و شکننده است و همچنان از مردم می‌خواهیم پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کرمانشاه یک روز دیگر بدون فوتی کرونا را سپری کرد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه ثبت نشده است و امروز مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس بدون تغییر باقی ماند.

مهدی محمدی از بستری‌ شدن 51 نفر در شبانه‌روز گذشته با علائم ویروس کرونا خبر داد و افزود: هم اکنون 171 بیمار کووید 19 در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته 11 بیمار بستری و 47 بیمار سرپایی مبتلا به بیماری کووید 19 در سطح استان شناسایی شدند.

تعداد بستری‌های بیماران کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان‌ماه به هزار و 260 نفر رسید و در 24 آبان 24 فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

شناسه خبر 34897