شناسه خبر:35161
1399/10/22 00:52:29
هم‌زمان با سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان؛

سه زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند

سپهرغرب، گروه خبر: سه عضو یک خانواده که به‌دلیل محکومیت مالی در زندان تحمل حبس می‌کردند، با گذشت شاکی و هم‌زمان با سفر رئیس کل دادگستری کردستان به مریوان از زندان آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در سفر به مریوان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف مجموعه اصلاحی و تربیتی زندان مریوان با مددجویان نیز به‌صورت چهره به چهره دیدار و به مشکلات قضائی آنان رسیدگی کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از اجرای بسیار خوب طرح پایش و غربالگری زندانیان در شهرستان مریوان، اعلام کرد: تعداد زندانیان آزادشده نسبت به جمعیت کیفری در زندان مریوان در اجرای طرح پایش زندانیان کار بسیار خوب و ارزنده‌ای است.

وی بیان کرد: این موضوع حاکی از حضور مستمر قضات در زندان و همچنین تعامل و تلاش و کوشش مسئولان زندان و دادگستری در این شهرستان است.

رئیس کل دادگستری کردستان کمبود فضای فیزیکی و امکانات را یکی از مهم‌ترین مشکلات زندان شهرستان مریوان دانست و اظهار کرد: فضای کافی و امکانات مناسب لازمه اجرای دقیق فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است، بنابراین در این راستا می‌طلبد مسئولین اجرایی استان و شهرستان نسبت به شناسایی زمین مناسب برای ساخت زندان جدید مریوان اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: بودجه لازم نیز برای این موضوع از سوی مسئولان سازمان زندان‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

این مقام مسئول محکومیت‌های مالی را از شاخص‌ترین عناوین مجرمانه در مریوان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌دلیل مشکلات اقتصادی که دامنگیر جامعه شده است، شاهد افزایش محکومین جرائم مالی در زندان‌ها هستیم که این مهم حضور خیرین برای کمک به این افراد آبرومند از زندان و همچنین گذشت شکات از قسمتی از حق خود را می‌طلبد.

در همین راستا سه زندانی جرائم غیر عمد که به‌دلیل 500 میلیون تومان بدهکاری در زندان تحمل حبس می‌کردند، شاکی پرونده آن‌ها به برکت حضور ریاست دادگستری کردستان در شهرستان مریوان با دریافت 70 میلیون تومان و گذشت از 430 میلیون تومان از حق خود، موجبات آزادی آنان را از زندان فراهم کرد.

گفتنی است؛ 50 میلیون تومان از این مبلغ از طریق خیرین و 20 میلیون تومان دیگر نیز از سوی ستاد دیه استان در حق شاکی پرداخت شد.

شناسه خبر 35161