شناسه خبر:36659
1399/11/26 09:26:48
تعامل کمیته امداد کرمانشاه با کارفرمایان برای ایجاد اشتغال پایدار

یک‌هزار و 489 مددجو شاغل شدند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه کاریابی و تعامل با کارفرمایان، گفت: امسال کمیته امداد برای یک‌هزار و 489 مددجو در استان از طریق اجرای برنامه کاریابی اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

محسن رخصی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب و اثرگذار کمیته امداد در حوزه اشتغال، ایجاد طرح‌های اشتغال و مشاغل خانگی برای خانواده‌های زیرپوشش است.

وی ادامه داد: اما در این ایام، خیلی از کسب‌وکارها متأثر از کرونا دچار آسیب و مشکل شده‌اند که کمیته امداد در راستای کمک به کسب و کار مددجویان در سه ماه نخست سال برای 28 هزار فقره وام کارگشایی اشتغال‌زایی امهال اعمال کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه ادامه داد: کمیته امداد استان برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش با ایجاد اشتغال پایدار گام‌های مؤثری برداشته که در این زمینه رتبه برتر اشتغال‌زایی در کشور را کسب کرده‌ایم.

رخصی ادامه داد: یکی از کارهای اساسی این نهاد توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است که در ادامه آن پرداخت تسهیلات را داریم. بدین صورت ابتدا مددجو موردنظر استعدادیابی می‌شود بر حسب مهارتی که دارد به مراکز فنی‌وحرفه‌ای معرفی و پس از مهارت‌آموزی و تشکیل پرونده تسهیلات دریافت می‌کند تا در مسیر شغل هزینه کند.

وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود همچنین مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی از نظارت‌های فنی و تخصصی کارشناسان مجرب کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند به همین دلیل طرح‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد از پایدارترین مشاغل به شمار می‌رود.

این مقام مسئول معضل بیکاری را یکی از دغدغه‌های مهم استان دانست و گفت: دیگر برنامه این نهاد حمایتی در زمینه اشتغال، بحث کاریابی برای خانواده‌های تحت حمایت است بدین صورت همکاران با مراجعه به کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌جات‌ ظرفیت جذب نیروی انسانی را احصا و در بانک اطلاعاتی ثبت می‌کنند.

رخصی تصریح کرد: امسال تا به امروز برای یک‌هزار و 489 مددجو از طریق همین برنامه کاریابی به کارگاه‌ها، شرکت‌ها و کارخانجات‌ معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در عوض به‌کار گرفتن هر مددجو در کارخانه‌ها و شرکت‌ها 50 میلیون تومان وام بدون سود از محل اعتبارات تسهیلات بند ب تبصره 16 به کارفرما اعطا می‌کند.

شناسه خبر 36659