شناسه خبر:36745
1399/11/27 10:32:58
مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد؛

کاهش 14 درصدی ورودی سدهای کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش نزدیک به 14 درصدی ورودی سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون خبر داد.

بهرام درویشی ذخیره کنونی سدهای کرمانشاه را 885 میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: نزدیک به 65 درصد ظرفیت 12 سد استان با حجم مخزن یک میلیارد و 350 میلیون مترمکعب، پُر است.

وی از کاهش 4.5 درصدی ذخیره مخازن سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ذخیره سدهای استان در مدت مشابه سال گذشته 923 میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه آورد بارش‌های امسال از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) تاکنون را برای سدهای استان 464 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 540 میلیون مترمکعب بود، یعنی با کاهش نزدیک به 14 درصدی آورد سدها مواجهیم.

درویشی دلیل این کاهش را کمبود بارش‌های سال آبی جاری اعلام و خاطرنشان کرد: البته با مدیریتی که در ذخیره سدها انجام دادیم، وضعیت چندان بدی در میزان ذخیره نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد بارش‌هایی که تا پایان فصل بارش پیش رو داریم بخشی از این کم‌آبی را جبران کند و اظهار کرد: البته به همکاری و مشارکت مردم هم بسیار نیاز داریم تا بتوانیم کم بارشی‌ها را مدیریت کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نداشته باشند، با این وضعیت بارش‌ها در فصل گرمای آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

شناسه خبر 36745