شناسه خبر:36799
1399/11/28 10:56:47

سپهرغرب، گروه خبر: دهمین پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شهری ملایر با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و 100 میلیون تومان روز دوشنبه در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان در آیین افتتاح این پایگاه گفت: 60 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای با 450 نیرو و بهره‌مندی از 93 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس، یک بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی و یک بالگرد در استان همدان فعال و آماده خدمت‌رسانی در مواقع لزوم هستند.

حبیب معصومی افزود: در همین ارتباط 6 پایگاه اورژانس دیگر شامل سه پایگاه شهری و سه پایگاه جاده‌ای نیز در سال آینده راه‌اندازی و به مجموع پایگاه‌های فعال استان همدان اضافه خواهد شد.

وی گفت: شهرستان ملایر با احتساب این پایگاه دارای 10 پایگاه شهری و جاده‌ای است که ساختمان پایگاه جاده‌ای محور سد کلان در روستای آشمیزان نیز هم‌زمان با هفته سلامت در اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان آنکه پایگاه جاده‌ای حسین‌آباد ناظم نیز با 150 میلیون تومان اعتبار با مشارکت خیرین درحال ساخت است، از اختصاص یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و یک دستگاه اورژانس موتوری (موتورلانس) به مجموعه اورژانس ملایر برای ارائه خدمات به مصدومان حوادث در سطح منطقه خبر داد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان ایجاد چند پد بالگرد در نقاط مختلف این شهرستان به‌ویژه در محور ملایر- اراک و سد کلان را از دیگر برنامه‌های بخش فوریت‌های پزشکی منطقه عنوان کرد و افزود: به‌دلیل هم‌جواری بیمارستان امام حسین (ع) ملایر با سایت خنداب، درصدد راه‌اندازی بخش شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای در این بیمارستان هستیم.

به گفته معصومی تا سال 85 ملایر تنها دو پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی داشت که این تعداد هم‌اکنون به 10 مرکز افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز در این آیین گفت: مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی شهری ملایر با اعتبار 100 میلیون تومان تجهیز و بازسازی شد و یک دستگاه آمبولانس نیز با دو میلیارد تومان برای این پایگاه اختصاص یافت که با راه‌اندازی این پایگاه تأخیر در امدادرسانی این نقطه از شهر برطرف می‌شود.

شناسه خبر 36799