شناسه خبر:37232
1399/12/6 11:33:23

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت بسکتبال استان کردستان گفت: در حالیکه هیچ ورزشی به اندازه بسکتبال در کردستان طرفدار ندارد اما نبود حمایت مالی موجب عدم ماندگاری تیم بسکتبال استان در سوپرلیگ کشور شد.

آرش برادری اظهار کرد: بسکتبال به عنوان ورزش اول استان کردستان از سال‌های گذشته تاکنون مطرح بوده و هست، این رشته مهیج طرفداران متعدد و خاصی در میان مردم استان دارد و مردم استان تعصب خاصی روی بسکتبال دارند، اما متاسفانه از سمت مسئولین و ادارات مربوطه توجه کمتری به آن شده است.

وی گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور، فعالیت بسکتبال در استان محدود شد و هیئت نتوانست برنامه‌هایش را اجرا نماید، اما در نهایت با پیگیری‌های رئیس هیئت و مدیرکل ورزش و جوانان استان، در سال‌های 98 و 99 توانستیم تا حدودی فعالیت‌های بسکتبال را به صورت محدود حفظ نماییم و در لیگ دسته یک کشور به عنوان نماینده استان حضور داشته باشیم.

برادری در در ادامه اضافه کرد: در لیگ 98 هیئت بسکتبال کردستان به جایگاه پنجم رسید و در لیگ دسته یک در سال 99 که مسابقات همچنان ادامه دارد توانسته‌ایم به مرحله حذفی لیگ برسیم.

وی ادامه داد: در بخش بانوان هم چندین سال متمادی در لیگ دسته یک و سوپر لیگ کشور حضور داشته‌ایم که با توجه به داشته‌هایمان نتایج قابل قبولی بدست آمده و تا حدودی به اهدافمان رسیده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: مشکلات همیشه در این رشته پرطرفدار و مردمی وجود داشته و خیلی در رشد بسکتبال ایجاد اختلال کرده است از جمله این مشکلات؛ نبود اسپانسر و حامی مالی، عدم توجه کافی از سوی مسئولین به این رشته، محدودیت امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای اجرای برنامه‌های پیشبرنده بسکتبال است.

برادری در خصوص برنامه‌های آینده هیئت بسکتبال کردستان نیز گفت: اهداف تمام کسانی که به نحوی با بسکتبال در ارتباط هستند استعداد‌یابی و پرورش بازیکنان مستعد برای بازگرداندن بسکتبال کردستان به جایگاه اصلی‌اش است و این هیئت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همین سیاست را ادامه خواهد داد.

به گفته وی، ایجاد بستر مناسب برای تیم‌های پشتیبان و برای تیم بزرگسالان حال حاضر هم از برنامه‌های هیئت بسکتبال کردستان است تا بتوانیم همچنان در جایگاه کشوری خود باقی بمانیم.

وی اذعان کرد: همچنین برگزاری کلاس‌های مربیگری و داوری جهت پرورش نیروهای جوان و دانش‌افزایی مربیان و داوران نیز از دیگر برنامه‌های هیئت بسکتبال کردستان است.

وی افزود: ورزش استان با اقدامات اداره‌کل ورزش و جوانان در سال 99 بر خلاف ادوار گذشته، توانسته در اکثر رشته‌های ورزشی در لیگ‌های کشوری تیم‌داری کند که این اتفاق خوبی برای ورزش ما است، اما بسکتبال متاسفانه نتوانسته مانند دیگر رشته‌های ورزشی سهم خوبی از حامیان مالی داشته باشد و این مسئله مهمی است که مورد توجه قرار نگرفته است.

برادری ادامه داد: عدم حمایت مالی موجب بازماندن بسکتبال کردستان در سوپر لیگ کشور شد در حالیکه هیچ ورزشی در کردستان به اندازه بسکتبال طرفدار ندارد این مهم به تنهایی دلیل بزرگی برای حمایت از بسکتبال خواهد بود.

وی بیان کرد: حضور تیم برای دو سال متمادی در لیگ دسته یک کشور اتفاق خوب بسکتبال کردستان است و تیم استان با سرمربی و مربی توانمند توانست نتایج بسیار قابل قبولی در لیگ بدست آورد و بازیکنان جوان زیادی را به تیم اضافه کند تا سال‌های بعد هم همانند امسال با بازیکنان بومی بتوانیم مدعی حضور قدرتمند در لیگ باشیم.

شناسه خبر 37232