شناسه خبر:37303
1399/12/10 10:23:43

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار آرایشگاه زنانه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و تعداد قابل‌توجهی هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند که با دخالت در کار پزشکی سلامت مشتریان خود را با خطر مواجه می‌کنند.

کیومرث رحیمی اظهار کرد: دخالت آرایشگاه‌ها در کار پزشکی این روز‌ها به یک معضل تبدیل شده و مردم به‌دلیل عدم آگاهی سلامت و زیبایی پوست خود را به دست افراد بدون تخصص می‌سپارند که می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای آن‌ها به‌دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار آرایشگاه زنانه در استان کرمانشاه مجوز فعالیت دارند و تعداد قابل‌توجهی هم بدون مجوز فعالیت می‌کنند که با دخالت در کار پزشکی سلامت مشتریان خود را با خطر مواجه می‌کنند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی فرآورده‌‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از آرایشگاه‌های زنانه به‌طور مستمر بازرسی صورت می‌گیرد، در سال جاری چهار هزار بازرسی از آرایشگاه‌های زنانه سطح استان انجام شده که در 400 مورد آن تجهیزات پزشکی مانند «پلاسما فیوژن» و «میکروبلندینگ» کشف شده که سازوکار تهاجمی به پوست دارند.

رحیمی ادامه داد: در صورت نداشتن تخصص استفاده از این دستگاه‌ها، ممکن است به پوست فرد آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند.

وی تصریح کرد: سلامت پوست و زیبایی باید تحت نظر پزشک متخصص و دوره دیده انجام شود، در غیر این صورت با آسیب جدی به پوست مانع ترمیم آن می‌شود و عوارض شدید به دنبال دارد.

این مقام مسئول افزود: مردم باید توجه داشته باشند که تمام تجهیزات و مواد مورد استفاده در آرایشگاه‌ها باید برچسب اصالت سلامت را داشته باشند در غیر این صورت این محصولات قاچاق محسوب شده و غیرقابل استفاده است.

رحیمی تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات آرایشگاه‌ها به معاونت غذا و دارو ارتباط دارد و مردم می‌توانند هرگونه تخلف در آرایشگاه‌ها را با سامانه 190 در میان بگذارند تا بازرسان غذا و دارو در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

شناسه خبر 37303