شناسه خبر:37796
1399/12/19 10:24:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: نخستین اسناد مربوط به بستر و حریم رودخانه‌های استان در شهرستان خرم‌آباد صادر شد.

داریوش حسن نژاد روز دوشنبه با اعلام این مطلب به رسانه‌ها اظهار کرد: این اسناد در راستای مواد یک و 2 قانون توزیع عادلانه آب، آیین‌نامه حد بستر و حریم رودخانه‌ها، مواد سه و 9 قانون جامع حدنگار ( کاداستر) و پیرو توافقات بعمل آمده بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.

وی افزود: مطالعات تعیین حد بستر، حریم و مرحله اول ساماندهی رودخانه به طول 630 کیلومتر، مطالعات مرحله دوم ساماندهی رودخانه‌ها به طول 24 کیلومتر، عملیات رپرگذاری به طول 185 کیلومتر و عملیات دیوارسازی رودخانه ای به طول 15 کیلومتر در استان انجام شده است.

در لرستان 23 رود جریان دارد که بر اساس حوضه آبریز به سه دسته حوضه دز، کرخه و مرکزی تقسیم می‌شوند که رودهای 2 حوضه اول 96 درصد سطح استان را دربر می‌گیرند و رودهای حوضه مرکزی سطح کوچکی از شرقی ترین قسمت لرستان را به خود اختصاص داده اند.

رودخانه‌های حوضه آبریز دز شامل سزار، تیره، بختیاری، سرخاب، کشور، سبز، چم‌چیت، اسک و رودخانه‌های الیگودرز و ازنا هستند و رودخانه‌های حوضه آبریز کرخه را سیمره، کشکان، کهمان، دره‌شهر، گند، خرم‌آباد و گرگانه تشکیل می‌دهند.

شناسه خبر 37796