شناسه خبر:38564
1400/1/13 12:05:45

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه سطح اشغال هتل‌های همدان کمتر از ۲۵ درصد بود گفت: ۱۱ هزار و ۴۰۰ مسافر طی نوروز ۱۴۰۰ در استان اقامت داشتند.ا

علی خاکسار با بیان اینکه انتظار ما از ورود گردشگر در نوروز ۱۴۰۰ محقق نشد اظهار کرد: با توجه به محدودیت تخت مراکز اقامتی در همدان پیش‌بینی می‌شد که با ورود گردشگر به مشکل بربخوریم که این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان اینکه سطح اشغال مراکز اقامتی ما کمتر از ۲۵ درصد بود ادامه داد: امسال خانه مسافر زیادی هم فعال نبود هرچند بر تعدادی هم که فعالیت داشتند، نظارت داشتیم تا تخلفی صورت نگیرد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان کاهش سطح اشغال مراکز اقامتی و ورود کم مسافر بخشی از نگرانی مسولان همدان را برطرف کرد تصریح کرد: مسوولان نگران ازدیاد مسافر و افزایش روند ابتلا به کرونا در همدان بودند که این میزان از مسافر نگرانی‌ها را برطرف کرد.

وی با تاکید بر اینکه مراکز گردشگری و مراکز اقامتی ما در نوروز ۱۴۰۰ نتوانستند درآمد مناسبی را کسب کنند تا بخشی از خسارت ناشی از کرونا جبران شود افزود: هدف ما مدیریت سفر بود که محقق شد و رعایت پروتکل‌ها و خدمات به مسافران نیز انجام شد.

خاکسار با بیان اینکه از ۲۸ اسفندماه ۹۹ تا ۱۱ فروردین ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در مراکز اقامتی اقامت داشتند گفت: در مجموع طی این مدت ۱۸۳ هزار و ۴۰۰ نفر از جاذبه‌ها بازدید داشتند که ۴۴ هزار و۶۰۰ نفر آنها متعلق به بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی است‌.

وی با اشاره به اینکه ۹۹۴ مورد بازدید نظارتی از کل مراکز اقامتی و تفریحی صورت گرفت اظهار کرد: طی این مدت پلمب از مراکز خدماتی و تفریحی و خانه مسافر نداشتیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه طی ایام نوروز نصب چادر هم در سطح شهر مشاهده نشد خاطرنشان کرد: با توجه به سردی هوا چه امسال و طی سال‌های قبل مسافران رغبتی به اقامت در چادر در نوروز نداشتند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38564