شناسه خبر:39138
1400/1/24 09:22:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اجرای پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان خبر داد و گفت: این پویش به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر روز گذشته در جلسه کارشناسان فرهنگی این اداره ‌کل که به‌منظور بررسی برنامه‌های ماه رمضان و بررسی شیوه‌نامه پویش ملی فصل بندگی برگزار شد، اظهار کرد: پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان با هدف ارتقای نشاط معنوی و احساس مسئولیت اجتماعی بین شهروندان، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی شهروندان و بصیرت‌افزایی دینی و تبیین معارف اسلامی اجرا می‌شود.

وی به محورهای محتوایی و گفتمانی زیست قرآنی طرح یادشده پرداخت و افزود: همدلی و هم‌افزایی برای تحقق اهداف و آرمان‌های مشترک، خدمت انسان‌دوستانه و بدون منت به بندگان خدا، افزایش مقاومت، تاب‌آوری و صبر در جامعه در برابر سختی‌ها و ناملایمات و ساده‌زیستی و سبک‌باری در مسیر پیشرفت و تعالی از محورهای محتوایی این طرح است.

این مقام مسئول بیان کرد: پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن کریم و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: براساس این مشارکت بین دستگاهی در اجرای پویش یادشده اجرای کرسی‌های تلاوت در بوستان‌های شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی براساس آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی در قالب برنامه عمری با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی برای سطوح مختلف سنی ازجمله کودکان و نوجوانان و ایجاد نمایشگاه‌های مجازی عکس و نگار گذرهای خیابانی با موضوع آموزه‌های اخلاقی و معارف اهل بیت (ع) و ترویج حرکت‌های اجتماعی با محوریت قرآن، کتاب اخلاق و انسان‌دوستی ازجمله برنامه‌ها و اقدامات اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که براساس شیوه‌نامه اجرایی پویش ملی «فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی» انجام می‌شود.

وی ایجاد میزهای مشاوره تربیتی و اخلاقی به‌صورت حضوری و مجازی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا و تقدیر از خیرین قرآنی و هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی و جهادی پیشتاز همدلی مؤمنانه را از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای پویش ملی یادشده برشمرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی ماه مبارک رمضان علاوه‌بر ایجاد تحولات فردی در روزه‌داران، باید پالایش اندیشه‌ای، رفتاری و اصلاح اجتماعی را شامل شود و در بستر آمادگی مؤمنان روزه‌دار برای بهره‌مندی از کلام الهی تلاوت آیات فتح، پیروزی و گشایش می‌تواند آرامش را به دل‌های مضطرب برگرداند و قدم‌ها را برای ادامه راه محکم کند.

وی ماه رمضان را فرصتی ارزشمند برای شکل‌گیری اراده جمعی و مناسک توحیدی– اجتماعی جهت ترویج روحیه فداکاری و ایثار و همبستگی و مشارکت اجتماعی دانست و گفت: در سایه این ماه مبارک حس خوب همدلی مؤمنانه و ایمان به مخاطب القا می‌شود.

 

شناسه خبر 39138