شناسه خبر:40232
1400/2/16 09:48:30

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه بازنگری در جانمایی شعب گرفتن رأی با ملاحظات کرونایی، تسهیل دسترسی رأی‌دهندگان و پراکندگی مناسب صورت گرفته است، گفت: صلاحیت بیش از 90 درصد داوطلبان مورد تأیید قرار گرفت.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه فرآیندهای پیش‌بینی‌شده در تقویم انتخابات تاکنون در ستاد انتخابات شهرستان همدان در موعد مقرر و برابر قانون به انجام رسیده است، ابراز کرد: 417 نفر در این دوره از انتخابات برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان همدان ثبت‌نام کردند.

فرماندار همدان با اشاره به افزایش حدود 6 درصدی داوطلبان ثبت‌نامی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان همدان نسبت به دوره قبل، افزود: در نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر در هیئت اجرایی و نظارت شهرستان همدان، صلاحیت بیش از 90 درصد داوطلبان مورد تأیید قرار گرفت و مراتب تأیید و رد صلاحیت داوطلبان در اجرای ماده 53 آیین‌نامه اجرایی انتخابات هشتم اردیبهشت‌ماه به داوطلبان ابلاغ شد.

محمدی با بیان اینکه تاکنون 18 داوطلب انتخابات شوراها در شهرستان همدان انصراف داده‌اند، اضافه کرد: پس از رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت، فهرست نهایی نامزدها طبق ماده 54 قانون انتخابات و ماده 56 آیین‌نامه اجرایی از 17 تا 19 خردادماه منتشر خواهد شد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان همدان از بازنگری در جانمایی شعب گرفتن رأی خبر داد و اظهار کرد: با بهره‌گیری از نرم‌افزار GIS و بازدیدهای کارشناسی میدانی جانمایی شعب گرفتن رأی با احتساب پراکندگی مناسب با اقتضای مکانی و جمعیتی، در دسترس بودن، پوشش خدمات ارتباطی و امنیت شعب مورد بازنگری قرار گرفته است.

فرماندار همدان افزود: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا برخورداری از فضای فیزیکی با متراژ مناسب، ورودی‌های متعدد، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله‌گذاری نیز در بازنگری شعب گرفتن رأی مدنظر قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها در شهرستان همدان، افزود: برگزاری الکترونیک انتخابات شوراها در هشت کلان‌شهر و 16 مرکز استان ازجمله همدان در دستور کار قرار دارد و در این راستا زیرساخت‌های مورد نیاز پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر آموزش کیفی مجریان انتخابات، تصریح کرد: عملکرد نمایندگان فرماندار در دوره‌های قبلی انتخابات مورد ارزیابی قرار گرفته و صرفاً از افراد توانمند با تجربه و مورد اعتماد عمومی در این راستا استفاده می‌شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه 616 داوطلب شورای روستا در شهرستان همدان ثبت‌نام کردند، افزود: 68 درصد داوطلبان شوراهای روستاهای بخش مرکزی و 50 درصد داوطلبان شوراهای روستاهای بخش شراء برای نخستین‌بار پا به این عرصه گذاشته‌اند و فاقد سابقه عضویت در ادوار گذشته شوراهای اسلامی هستند.

محمدی یادآور شد: زیرساخت‌های لازم به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات در شهرستان همدان فراهم شده است و به یاری خدا شاهد حماسه‌ای باشکوه در انتخابات پیش رو باشیم.

شناسه خبر 40232