شناسه خبر:40776
1400/2/28 10:56:40

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از آغاز تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای 75 سال در این استان و افزایش تیم‌های واکسیناسیون خبر داد.

منوچهر کرمی روز دوشنبه افزود: بنا داریم با افزایش مراکز تجمعی و تیم‌های واکسیناسیون، طرح واکسیناسیون افراد بالای 75 سال را در استان با شتاب بیشتری اجرایی کنیم.

وی اظهار کرد: مشخصات افراد در سامانه سلامت ثبت شده و به افراد دارای 75 سال سن و بالاتر برای حضور و تزریق واکسن پیامک ارسال و یا با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir و اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس، ثبت‌نام کنند تا مراحل بعدی کار انجام گیرد.

کرمی بیان کرد: پزشکان حاضر در محل تزریق واکسن ابتدا شرح حال وضعیت جسمی فرد را دریافت کرده و درصورت داشتن شرایط لازم، مبتلا نبودن به بیماری خاص و نداشتن تب، نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال تا پوشش صددرصدی آن‌ها ادامه دارد، یعنی با آغاز واکسیناسیون هر گروه سنی، دیگر گروه‌هایی که موفق به تزریق واکسن نشدند نیز می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان آنکه درحال حاضر تزریق واکسن در داخل خودرو صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی مراکز تجمعی در همدان و مشخص بودن افراد زیر پوشش مراکز بهداشتی، نیازی به تزریق در داخل خودرو نیست.

شناسه خبر 40776