شناسه خبر:41230
1400/3/6 09:34:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: از 17 خرداد ماه پرواز مسیر شیراز به کرمانشاه و برعکس برقرار می‌شود.

«مجتبی بیاتی» روز چهارشنبه در این‌باره اظهار کرد: این پرواز روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان از فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود.

وی در توضیح این خبر گفت: برقراری این خط پروازی به دلیل درخواست‌های زیاد مردم کرمانشاه و استان‌های همجوار و پیگیری‌های مستمر در این خصوص انجام شده است.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه هاب و بیس فرودگاه‌های غرب کشور 100 پرواز هفتگی دارد.

این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران کرمانشاهی، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان‌های غربی کشور دارد.

بیاتی با بیان اینکه در حال حاضر 110 پرواز در هفته به مقصد، مشهد، تهران، بندرعباس و کیش از فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: هواپیما‌ها در این فرودگاه با کمترین تاخیر پرواز می‌کنند.

وی افزود: فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه در حال حاضر با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا هیچ پرواز بین‌المللی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه کرمانشاه سال 1350 در زمینی به مساحت 200 هکتار و با ارتفاع یک هزار و 322 متر از سطح دریا در فاصله 9 کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد و در سال 1374 با خرید قسمتی دیگر از اراضی موردنیاز، مساحت فرودگاه به 237 هکتار افزایش یافت.

شناسه خبر 41230