شناسه خبر:42252
1400/3/31 10:24:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به کمبود آب شرب در شهر شاهو، گفت: برای تأمین آب شرب این شهر نیازمند حفر چاه هستیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات هرچه سریع‌تر عملیات حفاری چاه آغاز شود.

«علیرضا کاکاوند» روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و فاضلاب روستاهای شهرستان پاوه که با حضور «آرش لهونی»، نماینده مردم منطقه اورمانات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به خشک‌سالی شدید در استان کرمانشاه در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: بر اثر خشک‌سالی بسیاری از چشمه‌ها و چاه‌ها که منبع اصلی تأمین آب شرب برخی از روستاها هستند، با اُفت و کاهش شدید آب‌دهی مواجه شدند.

وی در ادامه درخصوص تأمین آب شرب روستای دشه اظهار کرد: با مدیریت صحیح آبیاری باغات و در اختیار قرار دادن بخشی از آب چشمه «هانی کوان» به باغ‌داران روستا، مشکل کمبود آب شرب مرتفع خواهد شد؛ اما اجرای این طرح با توجه به کمبود اعتبار دچار وقفه شده است.

کاکاوند همچنین درخصوص مشکل فاضلاب روستای خانقاه و نزدیکی فاضلاب روستا به مخزن آب شرب گفت: شرکت آبفا هر روز سلامت آب را از طریق آزمایشات میکروبی و بیولوژیکی سنجش می‌کند و تمام تمهیدات لازم را درخصوص حفظ سلامت آب اندیشیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به سختی تابستان امسال ازنظر کمبود آب شرب ناشی از خشک‌سالی، یادآور شد: این شرکت با تمام توان بی‌وقفه در تلاش و کوشش برای خدمت‌رسانی به مردم استان است و انشاالله با همکاری صادقانه و دلسوزانه نمایندگان مجلس و دیگر ارگان‌ها و مردم، تابستان سخت 1400 را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم.

آرش لهونی، نماینده مردم منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر برطرف کردن هرچه سریع‌تر مشکلات آب شرب روستاها و شهرهای منطقه اورمانات تأکید کرد و از شرکت آبفا خواست که پس از رفع مشکل تخصیص اعتبارات، حل مسائل موجود در روستاها را در اولویت کاری قرار دهد.

اورامانات در کرمانشاه به منطقه‌ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می‌شود که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 42252