شناسه خبر:42546
1400/4/6 10:16:21

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های همدان تأکید کرد: توسعه فضاهای ورزشی در زندان‌های استان در دستور کار قراردارد

رضا ذوالفعلی‌نژاد در نشست مشترک با مدیر کل ورزش و جوانان استان با تأکید بر اینکه سالن ورزشی در زندان همدان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: انتظار داریم به زندان‌ها نیز به مانند سایر شهروندان در زمینه توسعه ورزش توجه شود چرا که یک نیاز مهم است.

وی به همراه جمعی از مسئولان ستادی اداره کل با حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان دیدار و گفت و گو کردند.

مدیرکل زندان‌های همدان با بیان اینکه فطرت همه انسان‌ها پاک و بدون آلایش است، گفت: متأسفانه برخی مواقع شرایط زندگی افراد باعث می‌شود از مسیر عادی زندگی خارج شوند و آینده خود و دیگران را تحت‌الشعاع قرار دهند.

ذوالفعلی‌نژاد با بیان اینکه هدف اصلی زندگی انسان تعالی و تکامل است، گفت: با عبرت آموزی از خط‌های دیگران باید توجه داشته باشیم که هیچ‌گاه از این مسیر خارج نشویم چراکه تبعات بسیاری برای خانواده و جامعه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) که زندان‌ها را دانشگاه انسان‌سازی کنیم و همچنین مقام معظم رهبری که فرمودند: زندان‌ها رابه آموزشگاه نیکی‌ها تبدیل کنیم افزود: این بیانات چراغ راه در امر زندانبانی می‌باشد و تلاش‌ها نیز در این سمت خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر امر ورزش در زندان‌ها به‌عنوان یک ابزاری که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت مددجویان است، از آن به‌عنوان پرورش‌دهنده روح و جسم افراد نام برد که می‌تواند زیر ساخت‌های لازم را برای سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی فراهم نماید.

مدیرکل زندان‌های همدان در نشست مشترک با مدیر کل ورزش و جوانان استان با تأکید بر اینکه سالن ورزشی در زندان همدان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: انتظار داریم به زندان‌ها نیز به مانند سایر شهروندان در زمینه توسعه ورزش توجه شود چرا که یک نیاز مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه حضور یک شخص از یک خانواده در زندان موجب گرفتاری برای سایر اعضای خانواده می‌شود و گاهی اعضای دیگر در معرض آسیب اجتماعی قرار می‌گیرند، گفت: امروز باید در بحث اشتغال زندانیان و خانواده آن‌ها توجه ویژه‌ای شود تا از افزایش آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.

حمید سیفی با اشاره به دستورالعمل اعطای تسهیلات برای اشتغال جوانان 19الی 35 سال و اجرای آن در استان توسط اداره کل ورزش و جوانان و با تأکید بر اینکه زندانیان آزاد شده و خانواده‌های آنان نیز می‌توانند از این تسهیلات سهم داشته باشند،آمادگی را برای حمایت از خانواده‌های زندانیان دارای شرایط تسهیلات اشتغال‌زایی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده زندانیان را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: اینکه همسر زندانیان برای حفظ زندگی و خانواده تلاش می‌کنند و کار می‌کند بسیار ارزشمند است و ما نیز وظیفه حمایت از این قشر را بر عهده داریم.

در پایان مدیران کل دو دستگاه با تأکید بر افزایش تعامل و همکاری بین دستگاهی اعلام آمادگی خود را برای ارتقای سطح ورزشی در حوزه‌های مختلف ازجمله ورزش‌های همگانی، برگزاری مسابقات، المپیادهای ورزشی و شناسایی افراد مستعد برای ورزش‌های حرفه‌ای را بیان کرد.

شناسه خبر 42546