شناسه خبر:42784
1400/4/10 09:49:11

سپهرغرب، گروه خبر: معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار صحنه از تقویت منابع تأمین آب شرب این شهر خبر داد و گفت: مهم‌ترین عامل مؤثر در عبور از شرایط بحران، خشک‌سالی و کم‌آبی، مدیریت بهینه و صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب و برق است.

قباد رستمی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه درخصوص قطعی چندساعته آب شرب محلاتی از شهر صحنه طی هفته گذشته اظهار کرد: به‌منظور برون‌رفت از تنش آبی شهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جلسه اضطراری تشکیل و تصمیماتی گرفته و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: بارش نزولات جوی در سال آبی جاری نسبت به بلندمدت 29 درصد و در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش داشته و این مسئله تنش آبی شهرستان را موجب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار صحنه از تقویت منابع تأمین آب شرب این شهر خبر داد و گفت: تقویت قطعی جریان برق در فیدرهای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آب هم‌زمانی شده و به حداکثر دو ساعت کاهش یافت.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر چاه‌های موجود تأمین‌کننده آب شرب شهر، از منابع آبی و چاه‌های در اختیار شهرداری نیز به‌منظور پشتیبان و تأمین آب مخازن مورد استفاده قرار گیرد.

رستمی تصریح کرد: برای نخستین‌بار دستگاه دیزل ژنراتور به‌منظور جبران قطع جریان برق در ایستگاه پمپاژ آب شرب نصب شد.

شناسه خبر 42784