شناسه خبر:42907
1400/4/13 10:28:29

سپهرغرب، گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از 21 مرداد سال گذشته کار گروه جهادی برقی‌سازی خطوط ریلی ایجاد شد همچنین کارگروه ناوگان برقی هم تشکیل شده است که تولید می‌شود و در شبکه سیر خواهد کرد.

سعید رسولی در مراسم ورود 169 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل و امضای تفاهم‌نامه طرح ساخت و تامین مالی برقی کردن راه‌‌آهن حومه‌ای تهران-گرمسار، اظهار کرد: توسعه کریدورهای ترانزیتی و تعامل با کشورهای همسایه با وجود حلقه‌های مفقوده نظیر رشت-آستارا، شلمچه-بصره و زاهدان-میرجاوه با حمل ترکیبی ادامه دارد و از این ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حلقه مفقوده شلمچه-بصره و رشت-آستارا ظرفیت‌های ترانزیتی خوبی برقرار شده است که استفاده می‌شود.

وی تأکید کرد: بانک‌ها باید در توسعه تولید داخل همکاری کنند ما از سال 98 ورود ناوگان ریلی خارجی را به کشور ممنوع کردیم، از سوی دیگر تولیدکننده داخلی در کنار آنکه تولیدات خود را گسترش داد تولیدات خود را هم ملی کرده است به عنوان مثال در ناوگان امروز از سیستم ترمز ملی استفاده شده است.

رسولی اظهار کرد: شروع کار برقی‌سازی خطوط ریلی با تکیه بر نیروهای داخلی امروز رقم می‌خورد ما با طرف خارجی مذاکراتی در این‌باره داشتیم اما به خاطر تحریم‌ها کار انجام نشد.

مدیرعامل راه آهن گفت: از 21 مرداد سال گذشته کار گروه جهادی برقی‌سازی خطوط ریلی ایجاد شد همچنین کارگروه ناوگان برقی هم تشکیل شده است که تولید می‌شود و در شبکه سیر خواهد کرد.

 

شناسه خبر 42907