شناسه خبر:42938
1400/4/14 09:35:47

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون 10 هزار تُن کالای اساسی از بنادر جنوبی کشور به مقصد این استان بارگیری و حمل شده است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، صفر صادقی‌راد اظهار کرد: این میزان کالای اساسی با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل کالا و رانندگان وسایل نقلیه سنگین سراسر استان با هشت هزار دستگاه کامیون به این استان حمل شده است.

وی با بیان آنکه این میزان کالا براساس سهمیه همدان از بنادر جنوبی کشور بارگیری و حمل شده است، افزود: این کالاها شامل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی ازجمله کنجاله سویا، جو و ذرت بوده که از بندر امام خمینی (ره) خوزستان برای این استان بارگیری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع حمل کالاهای اساسی و بحث حمل چغندر از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شد، گفت: با پیگیری‌ها و تعاملی که از طریق اداره کل و انجمن‌های صنفی استان انجام شد، از اردیبهشت‌ماه خوشبختانه روند حمل چغندر از خوزستان به استان از روند بسیار خوبی برخوردار بوده و مشکلی در زمینه حمل چغندر نداریم، به‌گونه‌ای که تاکنون 158 هزار تُن چغندر جابه‌جا شده است.

صادقی‌راد با بیان اینکه در ارتباط با حمل کالاها و نهاده‌های دامی از بنادر، خوشبختانه همدان یکی از استان‌های پیشرو است، بیان کرد: تنها دغدغه‌ای که در این زمینه وجود دارد، آن است که همه رانندگانی که به بنادر جنوبی اعزام می‌شوند، بار استان همدان را حمل نمی‌کنند و این موجب می‌شود که روند جابه‌جایی کالاها و نهاده‌های دامی به‌کُندی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: انتظاری که از رانندگان داریم این است که همان‌گونه که در همه عرصه‌ها حضوری مهم داشته‌اند، در این زمینه هم یاریگر اداره باشند و اولویت کاری خود را حمل نهاده‌های دامی قرار دهند و سعی کنند در کمترین زمان ممکن این کالاها را جابه‌جا کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به‌منظور تشویق شرکت‌ها در استان زمینه صدور بارنامه کنجاله و جو در استان فراهم شده که شرکت‌های حمل‌ونقل استان می‌توانند از مبدأ استان کامیون را اعزام کرده و بارنامه خود را هم صادر کنند.

صادقی‌راد خاطرنشان کرد: در نشستی که اخیراً به همین منظور برگزار شد، توافق شد نماینده‌ای از انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل استان در بندر امام مستقر شده و بارنامه را همانجا صادر کنند.

شناسه خبر 42938